måndag 4 oktober 2010

Big week

...
Sitter just och slötittar på Hemmafruar i New York och vill bara spy över hela produktionen. Jag tycker att det är skit-tv när man verkligen gör allt i sin makt för att framställa en person som korkad. Nu kan damerna mycket väl vara helt tomma i huvudet, men vinklad tv är spyfärdig nevertheless.

För att ta ett uttryck ur deras vokabulär är det här en "big week".

- Squash-serien har premiär imorgon och äntligen kanske jag kan finna en bromsmedicin mot min galopperande övervikt. Den här gången förärar vi Div.2 med ett besök och förhoppningsvis tar vi klivet tillbaka till ettan. Förutsatt att det finns tillräckligt med racketar i shopen för att Jesper inte ska lida material-brist framåt serieavslutningen i december.

- På jobbet är det full fart. Vi har tagit över ett par nya pokersajter som ska integreras i vårt MaxiPlay-koncept. Vilket idag innebar timmar av Skypande med Alexandra från ett öst-europeiskt land av trassligaste modell. Hon tillhör en av få stackare som tvingas dansa efter min pipa.

- Ifall jag finner tid ska jag till helgen spela seriespel i biljard i Stockholm. Det blir isåfall att åka till Gävle på fredag, träna lite på Interpool och kolla in ombyggnationen, och sedan en dagstripp till huvudstaden på lördag. Det var länge sedan jag hälsade på i Gävle och det här skulle vara en lämplig helg. Förutsatt att det går att lösa tidsmässigt och att min frånvaro från biljarden fortfarande gör mig konkurrenskraftig.

Resten av kvällen ska spenderas med tv. Nya avsnitt av superfavoritserierna Dexter och Bored To Death har kommit inatt.

På tal om TV såg jag nyss programmet sommarpratarna. Vilket fantastiskt trevligt program. Även ett program jag i min ungdom skulle raljerat över. Att det bara är åldringar som orkar se en sån zzzzzzzznose-fest. Men nu när jag är äldre och visare finner jag stort intresse i djupa diskussionen om livets prövningar och motgångar.

Sätt mig framför en filmkamera med det temat, och jag skulle prata till solen slocknar.

Inga kommentarer: