onsdag 12 januari 2011

2011 års gadget

Vi lever i ett materialistiskt samhälle och för en gångs skull fick jag vara dess fanbärare.

Jag har nämligen införskattat en eltandborste. Skinande, vit och blå och med en elektronisk pondus jag inte skådat sen min slimmade Walkman dominerade i mitten av 80-talet.

Efter testning visar det sig att jag glömt bort hur effektiv själva borstningen blir. Att borsta med vanlig tandborste känns nästintill meningslöst när man vant sig vid den elektroniska känslan.

Min tandläkare sliter sitt hår. Det här innebär att jag kan lägga på ytterligare ett par år mellan besöken och snitta ett tandläkarbesök i decenniet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är en sån pionjär...

/Pal

Tårtan sa...

Nästa pryl lär väl bli en Bakmaskin eller en videobandspelare...

Marcus sa...

Pal: Tack... Helt enkelt en trendsättare
Tårtan: Ja, eller en Tamagochi :)