söndag 9 januari 2011

Moving day is closing in

...
En helt festfri helg är snart till ända.

Planen var att packa massa kartonger och förbereda utflyttningen av min lägenhet. Eftersom jag ska utomlands den 19:e kommer jag inte vara hemma på själva bytesdagen och måste därför göra klart allting senast den 18:e.

Och här sitter jag med smockfulla förråd, köksskåp och matkällare efter en oproduktiv helg. Det enda jag åstadkommit är att rensa ut ett par skåp i köket. Förhoppningsvis kan det bli en stund av inspiration i eftermiddag.

Igår spelade jag, för första gången på länge, poker nästan hela dagen. Eller, under en stor del av tiden väntade jag på matcher, men jag satt beredd i ungefär 10 timmar i sträck. Känns väldigt trevligt att ha den förmånen. En förmån som länge såg ut att bli dyr eftersom jag blev utköpt left and right. Men det redde sig och i slutändan gick jag ganska precis jämnt upp.

Under tiden hade jag treparts-konferens på Skype med Rille och Frida. Jag och Rille klagade ikapp om spelet vi inte kan sluta älska att hata. Frida bidrog med glada tillrop och ställde smarta frågor.

Till exempel: "Du som har glasögon, är det inte jobbigt när dom typ blir smutsiga?"
Vad ska man svara på det?
Jag valde en liknelse. "Du som kör bil, är det inte lite smått irriterande när du får punktering?"

Som en simpel person ställer jag inte högre krav på livet. Eller kanske. Började kolla på lyxbostäder igår och det står bortom allt tvivel att jag inte direkt är nära mina drömmars hem. Framförallt inte ekonomiskt. Hittade en penthouse-lägenhet på Manhattan till tonerna av 11 miljoner dollar, som måste vara det finaste jag sett. Otroligt vacker och den gick helt i vitt. Skulle bli en perfekt kontrast till mitt kolsvarta inre.

Nu blir det aktivering i form av att skjuta upp min flyttångest.

Inga kommentarer: