söndag 9 januari 2011

Day 04 - What you ate today

...
Här tar jag en liten genväg och skriver tidigt, för vem i helvete vill veta jag ätit idag?

Jag har ätit exakt 2 soya-yoghurtar. Men det var för två timmar sedan och nu är jag extremt hungrig.

Jag känner mig själv tillräckligt bra för att veta att det är en överhängande risk för snabbmat, när jag tillåtit mig själv att bli så här hungrig. Att laga mat känns då som ett alltför tidskrävande projekt, och i mina mest desperata stunder ursäktar jag mig med att jag kanske inte skulle överleva tiden det tar att tillreda en måltid.

Eller så tar jag fram min studsare, sätter på mig vadarstövlarna och går ut i Haga-skogarna och skjuter en dovhjort. Släpar den hem, slaktar den efter konstens alla regler, tillreder den smakfullt och smörjer kråset i dagarna sju.

Inga kommentarer: