tisdag 30 mars 2010

Eastern promises

...
Snabb uppdatering.

- Framme i Finland efter en rolig båtresa (bilder på fb) Tack och lov var vi fullare än kaptenen så vi anlände oskadda.

- Hotellet är underbart vackert och jag älskar varenda vrå av rummet.

- Duschmunstycket är lika stort som den största tallrik jag sett och genererar ett tryck tillräckligt stort för att döda ett normalstort rovdjur på Afrikas savann.

- Städerskan som kom in med extrasängen var inte imponerad över att se Rille och Gurra liggandes och stor-slappa på sängen. Iförd linne repsektive ingen tröja. Rille påstod att hon himlade med ögonen och sa "hur ser ni ut egentligen?".

- När det kommer till att ta betalt är finnarna ta mig fan inte kloka. Herregud så fruktansvärt dyrt allting är. Bara läskeblask-kontot kommer gå på 5 lax. Mat och vuxen-dryck ska vi inte ens prata om. Uppslag sökes.

- På tal om dyrt finns ett köpcentrum som heter Stockmann. Påminner nästan exakt om NK och jag har redan ögonshoppat klädesplagg för 6-siffriga belopp. Uppslag sökes.

- Rille har plötsligt ändrat resans fokus till att det inte handlar så mycket om att vinna pengar, utan om att dricka dagligen. Fast det har vi tagit ur honom vid det här laget och nu är hans fokus in check igen.

Vi hade tänkt återkomma med uppdateringar kring varje dags spelande. Ifall det nu finns någon som är intresserad av att veta det. Den som går sämst ska få någon typ av straff så ikväll tänkte jag försöka skicka i Gurra ett par hundra Fisherman-skjutare. Jag behöver nämligen en springpojke till några ärenden imorgon och jag vet att rpm-antalet på Gurras vev ökar lavinartat för varje shot som rinner ner.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som du har ett jobbigt liv...

/pal

Marcus sa...

Pal: Sannerligen. Det är inte alls enkelt att få ihop livs-pusslet