onsdag 10 mars 2010

Schnitzelfest

...
Hej i etern....

På gurkfronten intet nytt. Därav radioskuggan as of lately.

Men till helgen ska mina skor, via flygmaskin av trassligaste modell, transporteras till Polens stolta huvudstad Warzawa. Det var riktigt länge sedan jag var utomlands, cirka 1,5 år sedan, vilket i gurk-mått är en smärre evighet.

När pokern rullade för mig var jag på en hel del resor. Inte till mina drömresemål Tokyo, Sydafrika, Filippinerna och Egypten, men jag fick åtminstone se lite intressanta platser.

Ganska stor humor att min förra resa (förvisso ej särsklit intressant) var till Tallinn, den här trippen går till Polen, och i slutet av april ska jag till Makedonien. Man kan tro att jag jobbar åt FN och har i uppdrag att besöka gamla krigszoner.

I Polen blir det mestadels biljard och öldrickning. Vi är ca 10-15 svenskar som åker iväg. Sjölander från Gävle är researrangör och har sytt ihop ett paket med fint hotell och uppstyrda arrangemang. Han har hyrt någon biljardhall och vi ska på ett eller annat vis utmana några polska spelare. I sitt jobb är han mycket i just Warzawa och om jag känner honom rätt kommer det att bli en grymt rolig resa. Av dom som ska med tillhör samtliga kategorin original. Av finaste modell.

Nåt i stil med den här bilden kanske man kan räkna med i helgen:


Vi får se hur kul det blir att komma hem trippelbakis och samma kväll spela vår första seriematch i squash-ettan. Vomering, vålds-stukad fot, levervärk och uppsökt akutmottagning är ingen högoddsare.

Jag ska snart röra mig mot Gävligare breddgrader. Ska bara vänta på att tvätten i Gurras tvättmaskin blir färdigcentrifugerad och torkad.

Och hälsolivet rullar på........

Inga kommentarer: