måndag 8 mars 2010

Mest autentiska skärsår

...
Igår var det Oscars-galan. Lite tråkigt att jag bara sett "Up in the air" och "Fantastic Mr Fox" i förväg. Resten av filmerna (föurotom Avatar som jag sjukt nog inte sett) finns bara i värdelösa screener-versioner som ingen vill se.

Vi var en hel dagisgrupp hemma hos Gurra. Framåt småtimmarna hade jag stängt ner mitt pokerspel och tittade på galan inne i vardagsrummet. Jag var, vid tillfället, vrålhungrig. Då kommer Gurra, som den idiot han är, flinandes och berättar att han håller på göra varma mackor åt honom och Patte. Naturligtvis trodde jag att han skämtade och han i själv verket tillverkat mackor till alla närvarande. Det trodde jag i exakt 1 minut innan jag fick ett mms som verkligen visade att det bara var 2 smörgåsar i ugnen.

Vid nästa reklamavbrott gick jag ut i köket i jakt på att tillverka mitt eget fika. Jag var precis på väg att skära upp en baguette när Gurra kommer uppglidandes väldigt nära mig. Hans närvaro gjorde att jag halkade med kniven, och lagom till dess att hjärnan skickade skär-signal, låg kniv-eggen mot mit högra pekfinger. Blodet sprutade. Såret är inte vackert och gör fortfarande ont. Är ännu inte säker på att jag kommer återfå 100% känsel. När man skär sönder nervtrådar och sånt finns det inga garantier. Som den barmhärtige samarit Gurra är visade han sin sympati genom att skratta samt nästintill vägra att hämta papper att lägga om såret med.

Med vänner som honom behöver man inga ovänner....

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att inte hela händelsen domumenterades - hade kunnat bli både Oscar och Pulitzer på samma gång :D

/Pal