fredag 7 maj 2010

Fantastiska dimensioner

...
I eftermiddags följde jag med Gotte ut till Birsta. På Media Markt hade dom en demo-tv som visade 3d-bluray. Med tillhörande glasögon. Bland det häftigaste jag upplevt när det kommer till teknik. Det blev ett enormt djup i bilden och jag var nästan säker på att en av jonglörerna försökte kasta bollarna i ansiktet på mig.

Att se en film som Avatar på 3d måste vara en orgasmisk upplevelse. Eller åtminstone utomjordisk. Synd bara att jag försuttit den chansen.

I övrigt har jag så roligt man kan ha på en fredagskväll. Har precis tittat på Talang och ska väl spela lite poker en stund. Jag kan konstatera att det inte behövs några måndagar, ifall alla fredagar vore så här roliga. Eller det kanske skulle räcka att få leva mitt liv i 3d på nåt vis.

Med förhoppning om en skojigare morgondag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Själv lever man i 1d...
Btw, Avatar måste vara den mest överreklamerade rullen EVER! Visst, den var snyggt gjort men storyn har vi ju sett hundratals ggr. Lite Pocahontas, lite dansar med vargar, lite braveheart, osv. Att sedan allt ska vara så extremt övertydligt så till och med groteskt feta amerikaner, där frityrolja bildat en kleggig smet runt synapserna, förstår den gör inte saken bättre.

En film att rekommendera där man behöver tänka lite själv: Ink

/Pal

Marcus sa...

Pal: Jag kan varken bua eller bäa förrän jag sett filmen ifråga. Återkommer i ärendet!