måndag 24 maj 2010

Franska Öppna alive and kicking

...
Den här är den veckan varje år då Franska Mästerskapen i tennis inleds. Eftersom tennis är min faovrit tv-sport kommer jag titta på en hel del matcher. Förhoppningsvis även lägga något litet spel här och där. Historiskt sett har jag gjort bra ifrån mig på spel-fronten i den här turneringen. Vet inte varför, men tror att jag har lättare att jämföra spelare på grus än på något annat underlag.

Just nu leder hemmaspelaren Gasquet mot den högt seedade skotten Murray. Passar mig perfekt eftersom jag aldrig gillat den griniga snorungen. Gasquet är även extremt underhållande med sin exemplariska enhandsbackhand och sitt fina attack-spel. Synd bara att jag inte la något spel. Tyckte på förhand att cirka 2,7 var ett klart spelbart odds...

Angående helgen lyckades inte Rille ta en back-to-back seger i sin egen pokerturnering "Rilleg invitational". Trots att han med 2 spelare kvar ledde med 6 mot 1 i chips, fick han till slut kapitulera mot Mattias Andersson. Förutom mig och Gurra var det ingen som hejade på Rille. Inte för att han är impopulär, utan snarare för att ingen på klubben skulle orka höra hans bräkande om att han vunnit den mest prestigefyllda turneringen 2 gånger i rad.

Den som minst av alla ville att Rille skulle vinna var Borgmästaren. När heads-upen var klar lyckades han till och med pressa fram ett leende, trots att han låg super-back på kinapoker.

Inga kommentarer: