torsdag 20 maj 2010

Pretto-me

...
Gurra har via diverse trådar på Facebook senaste dagarna tillkännagett att han anser mig vara ett "pretto". Ni vet en sån där som går omkring i SoFo (south of Folkungagatan) i Converse-dojor, manchester-kavaj med lapp på axlarnarna och en man-purse. Både film- och musiksmaken är väldigt krånglig och personen är antagligen även intresserad av teater och konst.

Skulle en folkets man som jag vara det? Vad tycker ni?

Han nöjer sig inte där utan anser även att min frisyr gått till att bli en "ironisk snedbena". Själv ser jag ingen större ironi i den. Är det nåt som är ironiskt borde det vara hans Michael Bolton frisyr.

Det där med ironiskt började förresten när jag ändrade profilbild på facebook, till en bild där jag hade på mig solglasögon. Fick då meddelandet "varför har du en ironisk presentationsbild?"

Sluta nu genast upp med dom här dumheterna och låt mig vara. Annars får vi se hur ironiskt allt känns när du ligger nergrävd. Jag har dödat förr och räds inte att göra det igen om mitt personliga välmående är i fara.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Andres Lokko ringde. Han vill ha igen sin stil.

/Heders

Lind sa...

Shit, detta håller på att utveckla sig till clash of the titans! Kan det utmynna i en framtida 5-kamps batalj för att utröna vem som innehar rätten att utan förbehållningar håna den andre?
Och hur går påkern?

Marcus sa...

Heders: Din granne ringde. Han vill ha igen som hockeyklubba som försvann under mystiska omständigheter en lördagsnatt.

Lind: Ingen 5-kamp. Gurra är på Gröna Lund 3 gånger i veckan. Han kan ölfats-bytar-schemat och kommer dit när det är nypåfyllda tunnor. Däremot kan vi dra fingerkrok, gå på händer eller skriva limerickar om saken.

Anonym sa...

Vilka bekymmer en del arbetsskygga har, nu förstår jag varför det inte finnes tid till arbete... ;)

/Pal

P.S. I alla lägen där regelrätt mobbning utföres står jag alltid på vinnarens sida. Vem det nu blir i den här bataljen återstår dock att se men just nu lutar jag starkt åt Heders.

Anonym sa...

Hahaha. Ibland måste man roa sig för att få hushållskassan att gå ihop. Montell har låtit meddela att han är redo för highstales bollkastning snart. Han vill spela redan på lördag så det kan bli så att jag måste ta mig tillbaka från Gävle en snabbis.

/Gurrra

Marcus sa...

Pallen: Fin häst du valde! Gurra ja! Galopprisk lika med 105%

Gurra: Bollkastnings-gamblings-säsongen är långt borta. Jag ligger fortfarande i intensiv försäsongs-träning. Jag tror också du kommer lämna Gävle på lördag. Verkligen!