måndag 21 mars 2011

48 timmarsfest, svenska cigg och Langos

Helgen har spenderats på flaskan.

I fredags avslutades en rätt lugn (åtminstone enligt Tony, i mitt huvud snurrade allt runt) kväll på Aveny där vi tillsammans med Kristin (som är tillbaka i Sverige efter ett halvår i knasiga länder) kikade på Hoffmaestros sista låtar.

I Lördags mer traditionellt hemmapartaj hos Sofia med Oscars-avslutning. Väldigt trevligt

Måndagar efter en 2-dagars fylla är inte särskilt muntra. Kroppen befinner sig fortfarande på full förgiftning. Det faktum att jag slutat snusa gör det ännu svårare.

Jag har under helgen rökt ett fåtal cigaretter, och därmed fått tillbaka en del av det nikotinsug jag redan hade blivit av med. För att det här ska bli bra måste jag hitta en väg runt att få i mig massa cigaretter när jag dricker. Vilket till största del beror på om min omgivning röker. I Dubai tillbringade jag nio dagar (varav vi drack cirka 4) och jag rökte totalt en cigarett. I lördags kanske 10 cigaretter. Men samtidigt är jag omgiven av så pass bra personer att jag inte vill att det ska förändras heller. Frågor, frågor, frågor...... Finns det något Antabus, fast för cigaretter?

Gårdagen var väldigt trevlig. Julias kollega Olle bjöd på hemlagade langos! Han hade egen fritös och små skålar till varje tillbehör. Lök, rom, skaldjur, gräddfil och vitlökssmör. Fenomenalt gott, fenomenalt onyttigt och definitivt någonting som borde göras vid varje bakfylla.

Jag kämpar vidare mot det kaos invaderat min kropp!

Inga kommentarer: