tisdag 8 mars 2011

Hiss-dags

Sist vi hördes vid var jag mitt uppe i ett gigantiskt trassel gällande slips/skjorta/näsduks-kombination till bröllopet. Allt det har löst sig nu och det blev Harvey Nichols som fick den stora äran att prångla på mig fasanfullt dyra kläder. Såvida jag inte sväller som en ballong sista dagarna kommer jag se alldeles lysande ut under vigseln.

Vilket är ganska troligt med tanke på kvällens lilla sittning samt gårdagens lite större sittning.

Igår var det Roberts svensexa. Vi attackerade honom i hans hem, band honom med duct-tape, täckte ögonen samt tejpade för munnen. Sen bar vi in honom i en väntande limousine för transport till dagens olika aktiviteter. Dessa i form av olika tävlingar där Robban i varje gren tävlade mot fyra personer. För enligt hans bror Andreas är det så det är att vara gift. Att varje dag liknar en kamp mot fyra fullvuxna män. Varenda minut från starten kl 11 till avslutningen kl 03 gick i alkoholens tecken och sista stoppet i form av en karaokebar bjöd på några intressanta framträndanden.

Tisdagen blev betydligt lugnare. Middag hemma hos Robbans farbror, i hans underbara villa i Emirate Hills. Väldigt spatiöst och vackert. En upplyst pool och en väldigt bra disponerad trädgård. Samlad var den inre kretsen kring bröllopet, dvs mestadels släktingar plus oss studiekamrater. Förutom ett evigt hälsande bjöds det på otroligt god mat och, trots att det låter ganska stelt, var stämningen kul och avslappnad.

Idag kommer bli dagen då mitt psyke kraschar totalt. Vi ska upp i Burj Khalifa, världens högsta torn. Höjden är 828 meter och tydligen ska det ta 60 sekunder att hiss-ledes ta sig upp till våning 120. Min oro är är redan stor och kommer nog inte lindras under dagen, såvida jag inte trillar in i ett oplanerat dags-rus.

2 kommentarer:

hahn sa...

det heter ju duct tape, duct som i trumma, dvs tejp för att tejpa tex lufttrummor. duck tape, haha, ska man tejpa ankor eller? *FniZz*

Marcus sa...

Hahn: Aha, har funderat på det ordet några gånger och inte orkat kolla upp saken. Ty för korrektion. För övrigt borde ankjävlar tejpas.

//Erkänner mina fel!