onsdag 16 mars 2011

Tea Tree

Min förmåga att tappa bort hårvax-burkar är helt fenomenal.

Jag beräknar att jag från början av 2009, i publika omklädningsrum, lagt bort vaxburkar till ett marknadsvärde av minst 10.000 kr. Det går till på samma sätt varje gång. Jag gör min frisyr och går sedan till handfatet för att tvätta bort kladdet. Sedan glömmer jag burken och tvingas handla en ny för mellan 100-300 kr.

Nästa irriterande sak är att produkten aldrig finns kvar när jag kommer tillbaka nästa gång. Vilket kanske skulle vara acceptabelt ifall det gällde ett omklädningsrum där många människor kommer och går. Men squashens omklädningsrum, där jag glömt de flesta burkarna, besöks i princip enbart av närmast sörjande. Jag har länge undrat vem det är som lägger beslag på mitt hår-klet. För det måste vara en persons kleptomani jag håller i schack.

Till mitt stora förtret har jag expanderat mitt vax-glömmande. Jag inledde min gymkarriär igår med att lägga bort vaxet. En nyinköpt burk Tea Tree som fortfarande var så oanvänd att den blanka ytan knappt var bruten. Tingade ett pris om 259 kr. Grattis till dig som skapar fenomenala frisyrer med mitt vax.


Jag drömmer om att någon gång preppa en burk vax med mjältbrand, eller annat gift som tar vinden ur tjuvens segel. Så får vi se om det är lika kul att ta fördel av en annan medmänniskas medfödda senilitet.

4 kommentarer:

thefrahl sa...

3mm kan ordnas från en dag till en annan /vaxoff

Marcus sa...

thefrahl: Icke! Ingen lyteskomik på min bekostnad. Däremot tror jag att du kanske skulle skaffa clown-frilla. Du vet, en sån där krans runt huvudet och resten är snaggat.

Snyggt och stilfullt!

disco sa...

Tror du inte det kan vara så att det bara slängs då?
Jag kan nog tyvärr städat bort någon burk.

Hehe eller håller jag på att göra dig förbannad innan matchen.
Kanske har typ 3 burkar i väskan.

Marcus sa...

disco: Fast ingen slänger väl prima vax? Isåfall kanske man måste montera in ström i papperskorgen :)