tisdag 1 mars 2011

Skakig resa....

När jag föreställer mig min egen död har jag några önskemål.

Dels vill jag att det ska ligga långt framåt i tiden och, när det väl händer, vill jag inte att det ska hända inför någonting väldigt roligt. Vilket kan tyckas spela mindre roll när man är i händerna på evigheten. Men ändå känns det viktigt.

Igår såg jag nog till så att jag missar min gode väns bröllop, samt resten av livet.

Det är det här med lunch. Vi åt på XXX som har i särklass Sveriges sämsta buffé. Egentligen är det mitt eget fel när jag bryter mina privata löften. Alla rätter är superonyttiga. Fisken var på gränsen till härsken, kycklingen stenhård och klart duglig att hamra i spikar med samt pastan innehöll bara fett.

Det mest irriterande är att vanligt folk verkar älska den här typen av skomatsbespisning. Vad är det dom inte förstår? Ser dom inte flottet? Har dom aldrig ätit riktig mat? Vill dom dö i hjärt- och kärlsjukdomar? Precis som i mycket annat (tex rätten till fria val) borde inte vanliga människor få avgöra vart dom ska äta lunch. Dom kan uppenbarligen inte tänka tillräckligt logiskt för att undvika att äta sig själv ner i en grav.

Kostnaden för min egen lunch har jag redan förlikats med. Salmonella. I'm in for a bumpy ride.

1 kommentar:

Håkan sa...

Salmonella? Lite Bombay-quickstep är aldrig fel!