torsdag 1 oktober 2009

Filter

...
För ett halvår sedan läste jag magasinet Filter för första gången. På rekommendation av Bergström, Faluns förlorade son.


Som tack för tipset känns det som min skyldighet att försöka få in fler läsare. Tidningen är helt underbar. Minimalt med jobbig reklam och perfekt i formatet. Varje nummer innehåller åtminstone 2 riktigt djuplodande artiklar. Sånt ger vuxenpoäng. Något som jag vet att många av er är i skrikande behov av (mig själv inräknad). Slitz och Café duger alltså inte längre som toalett-lektyr.

I förra numret var det en vansinnigt bra artikel om Markus Samuelsson, den svenska krögaren som bland annat står bakom den framgångsrika restaurangen Akvavit i New York. Dessutom fanns en annorlunda intervju med Killing-gänget, där fokus låg på deras relation till varandra.
Tidigare idag läste jag, i det senaste numret, en fascinerande artikel om Basshunter. Mannen bakom "Boten Anna", världens värsta sommarplåga.

Så kila genast iväg till er närmsta välsorterade tidningsaffär och säg något av följande:
- "Ta hit magasinet Filter med blixten, mitt intellekt är på väg att ställa in skorna".
- "Om dagskassan är dig kär, lilla fröken, är det du som hystar fram magasinet Filter ögonaböj"

3 kommentarer:

Håkan sa...

Gurkan din djävul! Jag satt just och tänkte hylla tidningen själv... Den är otroligt, OTROLIGT jävla bra! Jag hänvisar till dig istället. Bra skrivet.

Marcus sa...

Håkan: Stora tack... Ja, den är underbar. Gurra ska vara centerfold i nästa nummer

micke willysson sa...

ja du gurkan, så är det sällan man inte drar på smilbanden åt din saharatorra humor;)