tisdag 26 januari 2010

Hälsena sökes

...
Mitt frånvaro från bloggosfären på slutet är helt oförklarlig och har ingenting med varken sprit eller droger att göra. Ber om ursäkt för det. Men har man ingenting att skriva om är det bättre att knipa käft. För vem vill egentligen läsa om att jag strukit grannens katt medhårs och tillbringat 3 kvällar i rad i tvättstugan? Inte för att jag gjort just det, men jag har verkligen inte gjort någonting av intresse den senaste tiden.

Förutom squash då. Som jag spelat flitigt. Förra veckan blev det tisdag, onsdag och fredag. Den här veckan har jag inlett med 2 sessioner idag. Först stegematch mot Tomas, som jag vann med 3-2 efter en stenhård drabbning. Ledde med 2-0, tappade till 2-2, men fick ta hem sista avgörande efter en liten taktikförändring som fungerade planenligt.

Dum som jag är hade jag lovat att vara reserv för Tottes lag i div.1. Något jag utan någon som helst framgång gjort 2 gånger tidigare. Ett set vunnet av tolv. Statistik som skulle få vem som helst att gråta (och ja, jag har gråtit över det). På förhand såg det därför rätt mörkt ut eftersom jag var trött i benen efter den tidigare matchen.

Hursomhelst mötte vi ett av bottenlagen, vilket gjorde det ganska jämnt eftersom dom vann div.2 förra säsongen, och just nu ligger mitt eget lag 2:a i just den serien. Men jag fick fortfarande stryk av dom här grabbarna när vi möttes.

Oväntat nog lyckades jag vinna bägge matcherna med 2-1 i set. Spelade stundtals rätt bra och vägrade ge mig. Egenskaper som kan ta mig långt här i livet. Synd bara dom lyser igenom lika ofta som Haley's komet kommer på besök.

Efter matcherna var jag så trött att jag inte vet om jag varit mer fysiskt utmattad i hela mitt liv. Mitt i mina tappra andningsförsök kommer en annan spelare fram och frågar om det passar sig att spela vår stege-match på en gång, istället för på fredag då vi har bokat tid. Vad ska man svara på det när man har blodsmak i munnen och en hälsena helt i plåt? Yada yada yada.... det blev alla fall ingen match.

För jag måste vila inför morgondagens seriespel där jag och Jesper ska försvara vår andraplats. Ingenting ska hindra oss från att avancera till div.1 den här gången.

Mellan squashpassen var jag på biljarden och lättade helgens tävlingsvinnare Håkan på 250 riksdaler. Eftersom biljarden i Sundsvall är den dyraste hallen i Sverige utan alkoholtillstånd, gick tiden på 238 kr. 12 kr in således! Lägg därtill nattens pokeruppslag om €40 så förstår ni själv vilken klang och jubel föreställning det är på Västergatan för stunden.

Tänkte söva mig själv till tonerna av tennismatchen mellan min hjälte Andy Roddick och Marin Cilic. Men den matchen föregås av 2 tjejmatcher som garanterat kommer gå till skiljeset. Så nu sitter jag i saxen och har att välja mellan att hålla mig vaken och goda in snabba avslut i flicke-drabbningarna, eller gå till sängs och ge fan i alltihopa.

Kanske man ska göra som i boken "Tärningspelaren" av Luke Rhinehart och låta en sexsidig tärning avgöra? Det där kubiska falska lilla stycket, som svikit mig så många gånger förr, borde kunna hamna med rätt sida upp för en gångs skull?

Om Roddick mot förmodan vinner Australian Open ska jag gråta glädjetårar. Han har enligt mig tourens största hjärta och kämpar alltid til' the bitter end. Lägg därtill hans legendariskt roliga presskonferenser, den estetiskt fulländade serve-rörelsen samt att han personifierar det amerikanske självförtroendet, så har ni en värdig slam-vinnare. Vore det inte för att han verkade under Federer-Nadal eran skulle han vunnit många Grand Slams.

Här har ni förresten en av anledningarna till att Roddick finns i mitt hjärta. Den här matchen är det sjukaste jag har sett, och fick mig även med glädje att missa en hel dags föreläsningar under min studietid i Gävle. 21-19 i skiljeset. Endast


Aningen synd att sammanfattningen inte innehåller Roddicks utbrott på domaren när han säger att "you are so fucking stupid I'm surprised you can even count to 15"

Här är ett par andra klipp där Andy hamnar i roliga situationer.


3 kommentarer:

Uffe sa...

Stor humor...
Nu måste man börja tennis också. :(

Marcus sa...

Uffe: Prova att krydda med att spela på matcherna oxå. Då har du hela paketet gråt, skratt och slitning av sitt hår.

uffe sa...

Haha... ja varför inte? det är väl lika lätt att förlora pengar där som någon annanstans...:)