fredag 8 januari 2010

Kyla sökes

...
Stordåd!

Var ner på biljarden idag och fick spela några matcher mot Groven. En riktig legend som var en duktig biljardspelare förr i tiden. Men nu var det ett antal år sedan han spelade och han fick således lite handicap. Vi spelade 9-ball och 5:a-9:a, till tonerna av 50 kr per match.

Nästan allting gick min väg och stundtals spelade jag riktigt bra. Nu skrev jag inte inlägget för att berätta om dom 400 kr (hidden brag) jag vann. Pengarna kommer nog ändå att hamna på blåskontot innan det är klart. Utan jag skrev inlägget för att berätta er om att jag INTE är den biljardspelare i Sverige som har den mest negativa inställningen. Jag har alltid trott det, men i den kategorin slår Groven mig på fingrarna plättlätt.

Som han klagade och klankade ner på sig själv. Det var en vacker syn och kommentarerna haglade. Bland annat den underbara "jag orkar inte med mig själv".

Vidare kan meddelas att Rille har masat sig upp till Sundsvall. Enbart 6 dagar försenad dök han upp iförd sin finaste dunjacka, tillverkad av fjädrar från skånska gåsajävlar. Det är därför inget osannolikt antagande att tro på att helgen kommer innehålla en hel del pokerspel.

Slutligen är det nog så att jag är den person i Västernorrland som fryser mest för stunden. Oavsett om jag befinner mig inne eller ute känner jag mig nerfryst ändå in i märgen. Även inomhus går jag under den gamla parollen "toppluva på".

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hellre toppluva än stålkeps! / Sandra

Marcus sa...

Sandra: När vi är bakis brukar vi säga att vi har en keps helt i plåt.... :)

Algot sa...

Vet inte var du fått från att Groven har varit bra på att spela biljard, har har aldrig varit bättre än mig, och jag har aldrig varit bra att spela biljard. Nu vet du det också.

Marcus sa...

Algot: Hans bra tid var väl ett bra tag innan du började spela, om jag förstod honom rätt. Men jag bryr mig egentligen inte så mycket om det, jag har nog med problem att få mitt eget spel att fungera.