torsdag 21 januari 2010

Torsdagstrassel

...
Ha, den här torsdagen kommer gå i produktivitetens tecken. Uppe redan vid 9 och fullt sysselsatt från morgon till kväll. Blir som att vara en vanlig människa för en dag.

Dagens motivation hämtar jag från att ha tittat på när Roger Federer fullkomligt pulvriserade Victor Hanescu i 2:a rundan i Australian Open. Trots att rumänen spelade riktigt bra fick han nöja sig med något game här och var. Federer är verkligen en sjuk perfektionist som inte nöjer sig med någonting annat än fullkomlighet. Därför känns det faktiskt rättvist att just han har en egen klädlinje hos Nike, med egen logotype på både tröja, byxor och skor. Snacka om pojkdröm.

Eftermiddagen bjuder på en viktig squashmatch mot styrelseordföranden. Förra mötet vanns av mig och jag förväntar mig därför ingenting annat än glödande revanschlust. Låt oss hoppas att han inte ger tillbaka på alla vis. I förra matchen råkade jag nämligen slå till hans högerhand i ett läge där jag missbedömde avståndet mellan honom och bollen. Jag passar nämligen inte alls bra med en ispåse runt handen.

Dagens smartaste drag rent pokermässigt är att checkraisa motståndarna ur skorna. Ett uttryck jag och Gurra haft mycket roligt åt senaste tiden. Föreställ er Obelix när han lappar till en romare så hårt att bara sandalerna står kvar på backen.

Inga kommentarer: