torsdag 8 april 2010

Glass-lasse

...
Då var man tillbaka i Sundsvall och vardagslunket. Om man nu kan kalla min vardag för det.

Som vanligt när jag kommer hem känns allting lite beigt, och jag önskar jag fick befinna mig ganska exakt var som helst förutom i just Sundsvall.

Jag har alla fall bestämt mig för att försöka gå på en lill-diet fram till Makedonien-resan i slutet av april. Ska försöka äta nyttigt och försöka göra något åt mitt snusande. Helst sluta cold turkey men eftersom jag känner att den motivationen inte är 100%-ig ska jag försöka att åtminstone halvera konsumtionen. Allt för det goda syftet av välmående.

Äta nyttigt-punkten började bra idag. Jättenyttig salladslunch på Tant Anki och Fröken Sara. Sedan ett squashpass med Björn, vilket följdes upp med en hemlagad måltid bestående av fullkornspasta och fisk.

Men på kvällen gick allting överstyr. Åkte ner och träffade Jonas och Tony och det mötet kostade 2 cheeseburgare från Max. Plus att jag senaste timmarna ätit inte mindre än en uppsjö av chokladglassar. Fast det skyller jag på ren otur. Hur i hela friden ska man kunna hålla sig borta från kolhydraterna när frysen är fullproppad med glass? Tack och lov kommer det problemet snart vara ett minne blott eftersom min förmögenhet i glass nu är nere på 1 enhet. Och om jag känner mig själv rätt kommer den åka samma väg som sina släktingar inom kort.

Hela hälsoprylen kommer att klarna framöver och förhoppningsvis kan jag tappa några kilo under april.

Jag ska även försöka måla upp en plan för hur mitt liv ska se ut. Återkommer i ämnet när jag kommit fram till något konkret. Det är mycket att avverka på den fronten. Vad ska jag sysselsätta mig med, var ska jag bo, vilka ska jag omge mig med etc etc. Stora frågor kräver stora svar, men jag har en svag förhoppning om ett trivsamt åldrande.

Imorgon börjar US Masters i golf och det har sällan varit så spännande. En pånyttfödd Tiger Woods har skapat en mediehysteri som aldrig tidigare setts kring en golfbana. Jag hoppas innerligt att Tiger visar vilken otroligt stark idrottsman han är. Även om det han gjort mot sin kära Elin är under all kritik har han visat att han trots allt inte är mer än en vanlig människa. Med fel och brister. Precis som Er (själv är jag felfri). Nu har han chansen att lägga det förflutna bakom sig och återigen visa vad det är som gjort honom så stor. Hungern efter golftitlar och jakten på Jack Nicklaus majors-rekord.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gör som jag. Se till att ta fram alla kolhydrater i lägenheten och sen äter du upp dem fortast möjligt för att sedan vara safe och segla neråt i vikt. Även bra om du gör slut på alla pengar så du inte kan införskaffa nya kolhydrater allt för enkelt.

Marcus sa...

Bra idé med frosseriet. Göra slut på pengar har jag däremot alltid varit bra på, så några nya kolhydrater kommer inte bli inhandlade.