tisdag 13 april 2010

Skorna åker oxå!

...
Fantastiska sol. Idag har jag gått omkring som i ett glädjerus hela dagen. Och det, mina vänner, hör inte till vanligheterna.

Runt lunch mötte jag upp Jonas och flanerade runt på stan. Det var packat med andra vår-firare som satt längs fasaderna på torget. Parkförvaltningen har som vanligt taskig tajming och har inte lyckats satt upp parkbänkarna ännu.

Sedan blev det hem till palatset för lite arbete, följt av ett kortare pokerpass där jag fick in mina pengar extremt bra i alla matcher utom en. Sessionen slutade jämnt upp och även fast jag var sugen på att spela mer hanns det inte med. Hade lovat att gå på dambasket och kolla på när Sundsvall Saints skulle bärga en finalplats. Dom låg under med 20 poäng halva matchen innan det vände. När det var som jämnast var det bra tryck i hallen. Nästan lika bra som när Dragons spelar, om man nu kan använda det som måttstock på stämning. Men i slutet blev det kramp och Solna vann till slut. Behållningen av matchen var att en av tjejerna i Solna hette Bacon i efternamn, och nu funderar jag på vilken metod hon använde när hon dräpte sina föräldrar.

En av anledningarna till min glädje var att jag längtade oerhört till kvällens squash-seriespel. Jag förlorade bägge matcherna med 2-1 i set. Ena killen är riktigt duktig och där är jag nöjd med mitt poäng. Men den andra matchen borde jag vunnit med 2-1 efter att varit i en 7-2 ledning i avgörande set. Fast det är vår första säsong i högsta-ligan och jag antar man får vara nöjd med att skrapa ihop några poäng här och där.

En som det inte gick lika bra för var min lagkamrat Jesper. Han förlorade med 0-3 och 1-2. I första matchen slog han sönder sitt första racket. Under andra matchen var han snubblande nära att även ha sitt reservracket i bitar. Efter matchen försvann han till omklädningsrummet och när jag några minuter senare kom in dit berättade han att även reservracketet slogs sönder mot kakel-golvet. En hygglig brinning. Men det var inte nog. Efter några minuter med huvudet i handflatorna tittade han upp, fokuserade blicken på sina skor, och utbrast "skorna åker oxå", för att skicka även dom i papperskorgen. Spekulant på VM-titeln i kokning? John McEnroe skulle varit stolt.

Det sista som hände var att Totte och Mats spelade några set för skojs skull. Efter matchen uppstod diskussion om huruvida några lägen borde spelats om. Bägge satt och förklarade hur fel den andre hade, och i mitten satt jag och agiterade för att späda på argumentationen. Ett sant nöje att beskåda.

Vi avslutar med en riktigt härligt somrig låt jag upptäckte på Spotify idag. Hey, Soul Sister med Train. I like it a lot!



3 kommentarer:

Patrik sa...

Låter som Snövits okände åttonde dvärg, Koker.

Anonym sa...

Den här låten hörde jag för inte alls så länge sen. Helskön amigo.
/Mapfriend

Marcus sa...

Patrik: Antingen Koker, eller Brinner....
Mapfriend: Ja visst är den!