tisdag 6 april 2010

Utkrukad...

...
Turneringen på Krukan blev ingen framgångssaga.

80 startande. Jag åkte som 18e eller 19e, efter att som shortstack ställt in UTG med T7s och fått syn av AK och AJ. Ganska bra läge alltså, och det blev ännu bättre på turn då brädan låg 5327. Men tyvärr kom en J på river och grusade den tripplingsförhoppningen.

Gurra hade bättre stack och låg runt dubbla average, men även han tappade efter en float-historia mot en annan shortstack, där Gurra bluffade river och blev synad när det var 1 sekund kvar av timebanken.

På väg hem hittade vi inget öppet snabbmatsställe. Men nattportieren på vårt hotell berättade att det fanns smörgåsar och när han gått iväg för att hämta mackorna mumlade Gurra att han skulle vilja ha "4 st ost/skinka-mackor, 1 stort glas varm O'boy och en kvarting".

Där har ni en beställning med lite finess.

Imorgon blir det hem till gamla goda Sundsvall och ta tag i sitt liv igen. Väl mött!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mot en annan shortstack? Jag och Ferit hade ju alla marker på bordet. :)
Hade jag skjutit 80k i stället för 50k på rivieran så hade det varit foldat och klart.
Nu vet jag det.

/Heders

Joakim sa...

Ja han är en liten läckergom ditt "lilla" resesällskap.

Marcus sa...

Heders: Korrigerat. Storstack skulle det stå. Hur var Memento ikväll, mr "jag ska inte dricka något mer i april"?

Jocke: haha, just läckergom har jag aldrig hört honom kallas