måndag 26 april 2010

Tjuvnyp

...
Har precis genomlidit en söndag i bakishetens tecken. Efter att trillat in i en ofrivillig tupplur i eftermiddags, har jag för stunden svårt att hitta nattsömnen. Men det är helt okej eftersom jag har en myriad av saker att göra innan tisdag.

Då åker jag tillsammans med cirka 90 andra skandinaver till Makedonien för att medverka i en skandinavisk pokervecka. Det ska bli obeskrivligt skönt att komma hemifrån ett tag. Hörde att värmen för närvarande ligger på 25 grader och den stiger säkerligen för varje dag som går. Note to self: packa shorts och tröjor med kort ärm.

Igår blev det besök på ett flertal av stadens krogar. Gick ut med Jonas och vi hamnade först på Svenssons, där vi träffade Kristin, Linda och Annie. Det pratades en hel del om deras Asien-resa samt om hur underbart det var att se Macke rökandes på varenda kort från Bali. När tjejerna vek in kepsen strax innan 24 blev det vidare till Daltons där vi mötte upp Tony och hans entourage, som tillbringat inledningen av kvällen nere i lokalen spelandes några sit&go's.

Vid ett bord satt Linkan som började berätta någon random pokeranekdot. Mitt i berättelsen ropade Jonas på mig och undrade vad jag ville ha från baren. Jag vände mig om för att svara på frågan, men innan jag han yppa något kände jag en obeskrivlig smärta. Det var Linkan som tyckte att jag var aningen respektlös när jag vände mig bort, och som därför skulle ge mig ett litet nyp i armen för att påkalla min uppmärksamhet. Det lilla nypet blev större än det var tänkt (alternativt att hans arbetarfingrar i kombination med mina veka armar gav en viss hävstångseffekt) och jag har idag ett stort blåmärke. Han bad om ursäkt och det var väl ingen större skada skedd, mer än att jag ser ut som ytterligare en misshandlad make oförmögen att dölja skråmorna av sin frus skräckvälde.

Efter Daltons blev det Memento och sedan en sväng på Oscar. Allt som allt en trevlig kväll som avslutades på Jonas hyresvärds soffa, diskuterandes huruvida prissättningen i fastighetsmäklarbranschen är felsatt samt hur det står till med etiken i branschen. Vem säger att jag är tråkig?

Nu ska jag återgå till att tjuvkoppla Office-paketet så att jag kan färdigställa några fakturor till squash-klubben.

Trevlig vecka på er.

PS. Jag kommer försöka uppdatera bloggen dagligen från Makedonien-resan. Förhoppningsvis med bilder oxå, förutsatt att inte internet-hastigheten lever upp till den förutfattade mening jag har DS.

2 kommentarer:

Macke sa...

Har hamnat i ett gigantisk rökmoln de senaste veckorna. Senast i lördags kom jag över ett paket gula blend. Ciggen försvann snabbare än lösgodis på dagis.

Marcus sa...

Macke: Ja men genom att du var på raggarfest anses det vara okej att röka. Ciggen är ju löjligt ofarliga i jämförelse med risken att bli knivad av annan festdeltagare.

Att tycka rökning är farligt då är ungefär som att en heroinist skulle tycka det var livsfarligt att gå över gatan utan grön gubbe.