fredag 23 april 2010

Talang igen!

...
Yes!

Mitt tv-tittande är inte lika frekvent som det en gång var, men till min glädje märkte jag idag att Talang 2010 är igång. Ett av mina absoluta favoritprogram. Vet inte exakt vad det är jag gillar, men jag tror att jag föredrar det före Idol just för att det kan bjuda på så mycket mer än sång. När jag ser programmet infinner sig även en känsla av framtidshopp och glädje. Varför vet jag inte.

Samt hur kan man inte älska Bert Karlsson? Tillika min gamla tennis-nemesis en solig dag på Gran Canaria på 90-talet. Med tanke på slutresultatet borde det definitivt ha spö-regnat.

- Bluegrass-gruppen Cold Mountain var helt fantastiska. Det är något med den musikstilen som bara gör en ofantligt glad.

- Robinson-Robban visar återigen vart han hör hemma. Kan han snälla sluta exponeras i etern snart? På den tiden det begav sig tyckte jag verkligen att han var rolig och bra. Men inte längre. Schas!

- Troll-killen som förklarade palmering gjorde ett genuint bra nummer. Underhållande samt att det verkade tekniskt skickligt.

Har ni några idéer på andra intressanta talanger man gärna skulle se?

Vet inte om det är särskilt stor talang, men att få se Gurra brinna inne vore en väldigt habil tv-underhållning.

Trevlig helg på'er!

7 kommentarer:

Anonym sa...

- På torsdag sitter jag här och runkar med en sax.

- Men det är väl ingen sport?

- Näe, men en jävla habil tv-underhållning.

/HG

Marcus sa...

HG: Ja, det var precis det där fina lilla klippet jag hade i åtanke. Samt att sätta eld på dig :)

Algot sa...

Synd för dig att du verkar ha missat dom 3-talang avsnitt som var före det här, kan upplysa dig om att det här avsnittet var sämst av dom 4 som gått nu. Håller verkligen med om att det är mycket bättre än tex Idol.

Marcus sa...

Algot: Ska kolla dom på youtube eller nåt. Om inte annat får man väl se dom bästa förmågorna i slutspelet.

Anonym sa...

Gurk: Att se dig jobba skulle vara väldigt underhållande, men det är väl större chans att hitta Jimmy Hoffa i soprummet.

/Pal

Marcus sa...

Pal: Jag sliter ju halvt ihjäl mig på daglig basis.

Anonym sa...

Gurk: "ok".