måndag 12 april 2010

Vem i helvete vet att ockra är en färg??

...
Helgen har varit lugn och trivsam. Ingen drickning och nästan ingen poker. Det har varit pyssel, åskådning av elitseriesquash på den lokala hallen samt arbete med love2rake.

Love2rake-arbetet har gått bra och vi har fått till stånd en del nya och bra avtal. Finns det någon som vill ha deals på ipoker eller everleaf är det bara att hojta till så ordnar vi något.

Angående squashen fick Sundsvall chansen att spela i elitserien det här året. Även fast dom egentligen inte håller samma klass som de övriga lagen. Men eftersom ett lag drog sig ur blev det en plats över. Squash-förbundet frågade oss om vi ville ha den platsen. Det finns väl en stor vinning att ha en större geografisk spridning på lagen. Normalt sett är det bara lag från Stockholm och söderut.

Jag tittade på alla matcher och det var imponerande att se en sån fin kämpainsats mot motstånd som rent rankingmässigt håller en annan klass. Många jämna matcher, där vi vann några men förlorade de flesta. Men det slets till sista blodsdroppen och det var som sagt roligt att se.

Min kompis Macke (en av storbankernas nästa VD den dagen han ger upp spriten) fick den finaste födelsedagspresenten jag hört talas om av sin flickvän. När han kom hem stod det ett litet paket på köksbänken. Allt ihopbundet av ett presentsnöre och en lapp som löd "Grattis på födelsedagen älskling". Det var en flaska Tanqueray (världens superbästa Gin), en PET-flaska tonic (schweppes såklart), en citron samt en sån där iskubslåda av gummi från IKEA. Jag kan nästan direkt lova mitt hjärta till den tjej som gör samma sak för mig. Tyvärr växer dom inte på träd, dom tjejerna.

Slutligen har jag precis gjort ordförståelsedelen från årets högskoleprov, efter att blivit utmanad av mina studiekamrater och tillika rumskamrater från 40c-tiden (Södra Kungsgatan 40c that is). Jag brukade vara en klippa på just den biten och räknade med ett toppresultat. Men ack vilket fiasko. 30 rätt av 40 möjliga vilket, om det var innan mina högskolestudier, skulle tvingat mig att kvittera ut min examen från Hållands folkhögskola utanför Järpen.

Vårt gäng är ett sällskap som inte tar hänsyn till bortförklaringar och undanflykter. Jag kan därför inte räkna med någon sympati kring det faktum att jag var trött och ofokuserad. Jag var sämst på 30 och skulle med facit i hand valt att göra testet vid en lämpligare tidpunkt. Dom andra hade 37, 34 och 33. Jag svarade rätt på dom första 23 frågorna men felade likt en violin mot slutet. Ett upplopp helt i plåt och jag känner mig lite som Sven Nylander i fornstora dagar.

Bara för att jag är en tävlingsmänniska och dålig förlorare har jag format en ny utmaning. Att göra fler gamla tester på VHS hemsida och dra ett snitt på dom resultaten. Tänker inte under några som helst omständigheter acceptera att vara sämst. Lyckosamt för mig har jag att göra med ett gäng som har svårt att tacka nej till utmaningar. Därför blir dom mer eller mindre tvungna att acceptera för att slippa höra mig själv självutnämna mig till 40c-mästare till följd av deras vägran.

Ha en trevlig vecka för det tänker jag ha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Högskoleprov är endast roliga att göra när det står nåt på spel, antingen nån form av sprit eller nån form av förnedring :)
Hade du ägnat lite tid till att se på program med Ernst Kirschsteiger hade du spikat ockran!

/Pal

Macke sa...

Mycket bra flickvän.
Om möjligt ännu bättre gin.

Sitter i detta nu och kollar ut över sergelstorg från mitt bankkontor. Mina tankar är så långt ifrån toppresultat (ur en banksynvinkel) man kan komma, då jag drömmande simmar runt i en flaska gin och dyker efter citroner.