fredag 4 december 2009

Kamma mig långsamt

...
Fredagar är ett fenomenalt fenomen.

Vanliga människor struttar runt arbetsplatsen i väntan på helgen. När klockan slår 16 och fredagsflexen utnyttjats till en tidig utstämpling, är möjligheterna obegränsade.

Shopping av något snyggt plagg till helgens begivenheter. Kanske en after work med kollegorna eller kompisarna. Samt inhandling av all den där maten man aldrig äter under veckan.

Jag ägnade mig nyss åt ett annorlunda fredagsnöje. En fakirliknande upplevelse. Med tanke på att min frisyr ser ut som en krukväxt begav jag mig till en frisör. Samma frisör jag ofta klipper mig på när jag besöker Gävle.

Där jobbar ett helt gäng duktiga frisörer som, med saxen som vapen, brukar kunna göra min tillvaro aningen mer behaglig. Men just idag blev jag inte tilldelad någon av dom duktiga kvinnliga frisörerna. Utan en manlig motsvarighet. Som säkert är tillräckligt kompetent rent klipptekniks-mässigt. Men hans egentliga talang ligger inom ett helt annat gebit.

Nämligen att misshandla sina kunder med kammen. Håll i hatten vilket blodbad det var. För att förhöja plågan hade han en sån där modern kam som har färre, men mer spetsiga, taggar. Den vevade han vilt omkring sig till jag såg ut som någonting en fx-studio i Hollywood kunnat åstadkomma. Jösses. Mina öron kommer aldrig att gå till sig igen.

Den enda fördelen jag kan se är att mitt huvud fick sig en rejäl massage. Vilket kanske stimulerar tankeverksamheten en smula. Som ni vet har jag inte tänkt en klar tanke på 30 år. Det kanske var det här som behövdes för att jag ska kunna uppnå min fulla potential.

Imorgon spelas biljardtävlingen Kritans Minne. Det var ett tag sedan man tävlade så förväntningarna är väl inte direkt enorma. Oavsett vilket lär det bli ett par öl efteråt. Heartbreak kommer vara fyllt till bredden av Winnerbäck-besökare. Samt mig och en skåning.

Keep the car running... Tänk på det

Inga kommentarer: