fredag 11 december 2009

Sladda med PV:n och.................

...
Jadå...

Där var det klart. Jag har just förlorat en förmögenhet i kaffe, och en ännu större slant om man sätter ett värde på förnedringsfaktorn. Maioli blev som väntat den stora vinnaren av det här dumma vadet.

Nick Varner, lagkaptenen för USA, borde rullas i tjära och fjäder för sitt FINA VAL AV SPELARE FÖR EUROPA.

Nu ska jag sova. Till tonerna av Sator. 130 decibel och inga öronproppar blir ett lagomt straff. Det bör göra mig lagom utvilad till morgonsquash-matchen kl 11:30. Med den här uppvärmningen ser det på förhand ut att vara värde i att satsa på att det kommer bli kaffeved av mina kära Prince-racketar. Trots det till synes låga oddset 1,11 på http://www.smashitintopieces.com.

//Han som livet leker för

15 kommentarer:

Anonym sa...

Oavsett var och när er gemensamma tävling går av stapeln ska jag vara på plats, med filmkamera och mikrofon! Jag tror nämligen att Pulitzer-priset kan vara mitt om jag lyckas fånga dina tårade, förtvivlade ögon i samma bildruta som löjan vridandes på golvet och maiolis leende som aldrig kan ta slut.
Det här kan vara en av de största händelserna detta millennium som våra efterlevande (gud förbjude om just VI får efterlevande) kommer diskutera betydligt mer än att våra generationer sabbat klimatet och tvingat dem att bo i grottor på mars.

Ja, SÅ STOR ÄR DENNA GURKANS FÖRLUST!!

/Pal

Marcus sa...

Pal: Ja det är hemskt. En förtvivlad dag idag

Anonym sa...

Det sjuka var att jag var stenklar vid 3-0 till sockan. Men en nagelbitare av detta slag har sällan skådats. Skönt att det var jag som hade tnken bakom betet med :)


/löjan

Marcus sa...

Ska vi skippa kaffet mot den där ölen jag vann? Låter ju en som en prima deal :)

Anonym sa...

Troligt hörru du. Jag hade kunnat låda kranarna flöda hela kvällen mot denna deal

/Löjan

Marcus sa...

Löjan: Ja det var det jag befarade. Än är inte sista ordet sagt. Kan bli en kvittis på kvällens matcher.

Anonym sa...

Som seriös tävlingsmänniska ska jag i säng tidigt idag, då bilen avgår kl 08 imorgon med destination Norrtälje. Inte en droppe ska förtäras. Eller föresten har druckit 1 bira.

disco sa...

Kopierade länken och trodde nått. Fy vad dum man blir när man är för trött.

Marcus sa...

Löjan: Såg att du vann mot Sara och därmed slapp tjejstryk :))))))))))))))))))

Disco: Nu hänger jag inte med. Vart kopierade du länken?

Anonym sa...

Jag var så sjuk taggad inför matcherna mot Sara så det finns inte Gurk. För jag visste att minsta lilla avslappning skulle innebära livslångt hån från er andra. Så jag höll henne kort 6-1 6-2

/Löjan

Marcus sa...

Löjan: Ja det var roligt för dig att vinna mot henne. Hur bra är Caroline Roos då? Såg att du fick pisk mot henne i slutspelet, och att hon sedan vann hela tävlingen.

Anonym sa...

Hon är riktigt bra. Spelar som en kille, knackar loss, löser problem, kollar vinklar, har ett bra genomslag. Jag lämnade boll i hand 4gånger. Men hon dukade av och straffade mig. Sen var slog hon ju inte bara mig. Hon är bra helt enkelt

/Löjan

Marcus sa...

Löjan: Hoppas man slipper möta henne i framtiden då. För tjejstryk är inte bra för psyket. Dock mer acceptabelt ifall tjejen ifråga spelar som en kille :)

Anonym sa...

Nej det har du rätt i. Men spelar jag mot någon som verkligen spelar biljard. Nu menar jag spelar enkelt och korrekt, då kan jag ta en förlust. Värre var det i semifinalen, då jag råkar ut för 3st dessäng 10or samt ett pigg hugg på vit vid uppspel 9an till 10an vid 5-5 till 6. Då blir det lätt hänt en zorro rörelse med kön.

/Löjan

Marcus sa...

Löjan: Det gamla klassiska svärdet. Allra bäst blir den när man tappar kontrollen på kön, och slår den i småbitar mot bordet eller väggen. Sen är det bara att ställa fram en hatt och invänta betalningen för sitt lilla uppträdande.