lördag 19 december 2009

Rekat och klart

...
Med tanke på mina intressen gissar jag även att ni läsare ägnar er åt spel om pengar.

Min fabless är som bekant poker, men jag vet att det finns en hel del sportsbetting-trattar därute.

Den bästa och roligaste rek-sidan är utan tvekan Rekat&Klart, där det dagligen bjuds på analyser av alla möjliga typer av spel. Mestadels med en humoristisk vinkel, men det finns även en hel del samlad kunskap bland rekarna.

Där finns även en blogg skriven av Tobbe Holms, sportspelens motsvarighet till golfens Tiger Woods. Även han spel-skadad och skulle garanterat vara lika otrogen i tigerns kläder.

På tal om spel-tratt brukar vår egen Jonas gästinhoppa som travtippare på Rekat&Klart. Enligt hörsägen är han het som en spis för stunden och sätter vinnare left and right.

Yours truly gjorde ett bejublat gästrek där under wimbledon-tennisen i somras. Förutspådde att Andy Roddick skulle pulvrisera Andy Murray i semifinalen till finfina 3,8 ggr pengarna. Min spådom gick in och på klotterplanket blev jag kallad Guldgurkan av någon lycklig själ som tagit rygg på mitt spel. Det smeknamnet går inte av för hackor.

Don't miss out...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Håller klart med om att Guldgurkan är ett namn av nötmässig karaktär. MEN glöm inte bort hur allt startade, glöm inte bort vart du kommer ifrån. Även du har en gång stått med tefatsögon vid trappdörren och synat Dajmen glidit in och ut med tratt efter tratt... Gurkvarg är ju en annan klassiker som gick en del matcher med Bulldog Mc Pherstein... Snart ses vi på en monumentos broder!

F Montell

Marcus sa...

Bulldog: Jag står med båda fötterna på jorden ang min härkomst. Något vi inte gjorde första gången vi fick smyga ner i källaren på biljarden. För då flög vi nerför dom ganska många stegen, med förväntningar i guld. Mycket riktigt vann vi en slant första gången va? Vilket har kostat mig, och säkert dig med, ett par porschar genom åren.

Gurkvarg var ett fint smeknamn, det hade jag nästan glömt bort.

Juldagen, det är då det händer antar jag? Vevning vid denna disk som kallas bar :)