tisdag 8 december 2009

Solförmörkelse i en redan mulen tillvaro

...
Jag har återigen djupdykt rätt ner i denna lagun som kallas tragedi. Detta efter ett nytt gästspel i division 1 på squashen. Min vana trogen spelade jag för dåligt. Till att börja med var mina redan svaga slag, ännu svagare. Fick ingen längd alls och blev därför konstant pressad ner i hörnen. Och därifrån blir det inga matcher vunna.

Mer oroande är att min kondition tagit långledigt. Tidigare i höst märkte jag en ständig utveckling på den fronten. För varje pass jag spelade blev jag ändå lite mer uthållig. Men den utvecklingen har helt avstannat och den senaste månaden har jag känt mig som ett jet-laggat Tjenobyl-offer på väg mot sin första start i Vasaloppet. Hypokondriker är jag, och är således tämligen övertygad på att jag har en ovanligt elakartad svininfluensa latent i kroppen.

Inte blev misären lindrigare av att jag nyss vägde mig. Jag kan meddela herrskapet att jag är tillbaka på smällfeta 82 kg. Imorgon kommer jag att återuppta min relation med 2 gamla kompisar. Kalvsylta och keso. Inte en onyttig måltid ska ätas innan den 20:e december, då jag officiellt inviger mitt julfirande.

På tal om julfirande skulle jag idag ställa fram mina adventsljusstakar. Tydligen har det slitit hårt att stå framme hela året, för inte en lampa lyste. Helt släckt på fler än en front alltså. Imorgon blir det till att snoka rätt på nya stakar av absolut billigaste modell.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Fick du någon Lido bakelse? Svarar du ja nu så har du 1 upp på mig nästa gång vi ses. Men då krävs det minst 3 ögonvittnen samt att jag får kika på övervakningsfilmen från Träffen.

/Löjan

Marcus sa...

Löjan: Ja, karln stod tydligen och hängde på låset. Så det blev en Napoleon-bakelse och dubbel espresso på Jesses nota :)

Anonym sa...

eftersom det råder bistra tider är ett ekonomiskt tips att det brukar endast vara en lampa som är trasig på staken, så prova att köpa ngra glödlampor, billigare blir det inte..:) sen att det blir ett pyssel att klura ut vilken/vilka lampor som valt att fälla in kepsen det är en annan femma..
/Magnificent

Marcus sa...

Magnificent: Jo tanken har slagit mig. Men förstå kokningen av att stå med 2 sprillans nya lampor, och likförbannat inte en ljusgnutta. Tror det blir helt nya stakar i alla fall. Men tack för tipset..

Anonym sa...

förstår precis, bytte vände och vred på den ena av våra två ljusstakar , ett helvete helt enkelt så kokningen är given, nästan så att man lyser upp stället med sitt egna röda fejs, det var lite den delen jag hade hoppats få dela med mig av :).
men när du sen köpt nya stakar.. ta en lampa från den gamla och testa i den nya så ska du se att du hittar den trasiga direkt.. så du kan få en lillkokning iaf.
//magnificent

Marcus sa...

Magnificent: Som det verkar blir det inga stakar alls. Andra människor får pynta och visa sin jul-anda. Men ifall det blir nya stakar ändå, ska jag prov-byta och se om det hade räckt att köpa nya lampor.