söndag 27 december 2009

Såld till herrn i hög hatt

...
Människohandel är en slags affärsuppgörelse de flesta helt verkar ta avstånd ifrån. Själv har jag intagit en avvaktande position i frågan tack vare min nästintill obefintliga erfarenhet av ämnet. Säga vad man vill om den moraliska aspekten av människohandel, men det är en företags-idé som fungerat under många decennier. Lobbyisterna har misslyckats kapitalt med att vända opinionen mot acceptans, för nuförtiden verkar all handel ske illegalt. Dom gamla slavhandlarbaronerna från 1800-talet skulle vända sig i sina gravar om dom såg vad som hänt med deras älskade bransch.

Igår på krogen exponerades jag live inför ämnet för första gången.

Jag och Montell stod i baren på Oscar och pratade med en bekant. Som helt apropå frågade Montell ifall han kunde få köpa mig för 50.000 kr. Något jag själv tänkte acceptera flygandes, förutsatt att köpeskillingen skulle tillfalla mig, och inte min ägare.

Imorse hade Montell fått ett sms från köparen som undrade när leverans av produkten kunde tänkas ske. Han svarade:

"Jag ska spola av honom och sätta på han ett par vinsterskor, så levererar jag på måndag morgon".

Hoppas jag blir väl omhändertagen. Jag har hört att han har många avancerade teknikprylar och golvvärme i sitt hus. Kan ju inte bli så mycket sämre än idag, eller hur?

Julens kommentar släppte Bommen på juldagen. Nordström bjöd oss på varsin grogg, och efter att ha smakat på den nämnde jag att "det var bra klipp i den här, du". Sekunder senare ställer Bommen ifrån sig sitt glas, efter att svept hela groggen, och sa "jag hittade då inget klipp i min".

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ber endast om att få gratulera, både till din kommande lycka som livegen samt till stoltheten du bör känna av att vara värd en sådan hög summa.
Grattis, det här var du värd!

/Pal

Anonym sa...

hej kusin!
Jag tror inte att människohandel är din branch eftersom det förutsätter att det väcker en lust hos köparen eller dennes bekanta att köpa dig ett flertal gånger...jag har svårt att se att någon skulle vilja köpa en pokerspelare som förmodligen är bakis.. kanske ska dom ha dej för att verka bättre själva... hur som helst var på din vakt! kanske är det bättre att hålla sig till den trygga spelvärlden. Sköt om dej!/Sara

Michael Willysson sa...

HAHAHAHA!

Marcus sa...

Pal: Tack tack, jag känner mig lite smånöjd själv
Sara: Japp, jag ska vara på min vakt.. Vore nesligt att bli kidnappad, och överlämnad till ny ägare, utan att få något betalt. Sköt om dig själv!