torsdag 29 maj 2008

Det är många gånger tomt

...
Spelade just ett snabbpass poker och hamnade i en mycket knepig hand.

Det hade squeezats till höger och vänster och jag hade nog en ganska slaskig image.

Får JJ på CO och openraisar till $8, knappen slår om till $20. Jag hade precis re-raisat honom potten innan så det kändes som han var på kamin. Plus att om han haft stål hade han antagligen raisat till lite mer än $20.

Jag slår om till $70 alla fall och han synar.

Flop AT7 (2 hjärter)
Trassligt läge men det måste betas. $88 och han synar. Han har nu $77 kvar och jag har inte en susning vad han har för typ av hand.

Turn 7
Potten är på över $300 så jag måste få in hans sista $77. Han synar med QT klöver och min hand står upp.

Rätt knepig hand, när han synar flop kan man tro att han har något i stil med AA, AK, AQ, AJ, AT, KK, QQ, TT. Icke! Folk är tom mest hela tiden. Det är för övrigt såhär bommen har det när han betar av sina pokersessioner. Med skillnaden att han har AA, triss i det här fallet, så att han inte ens kan bli bortbluffad....

Inga kommentarer: