tisdag 27 maj 2008

Sunday bloody sunday

...
Söndagen påminde på flera sätt om lördagen.

Det dracks rätt mycket och det vanns ganska lite på hästarna. Vi hade inget bord utan stod runt baren vid kongressen. I mina ögon helt okej. Enda nackdelen är att man glömmer att gå och äta, och i kombination med alkoholen kan det gå snett.

Träffade Montell och Mikaela och på vägen in till kongressen kommer det fram en kille i spegelblanka solbrillor och frågar Montell om han får säga en sak. Ja säger Montell och följande kommentar levereras.

- "Jag vill bara säga att din tjej är alldeles för snygg med tanke på hur du ser ut"

Sedan gick han. Montell erkände att han kokade lite men "eftersom jag inte druckit något kunde jag inte börja veva"

Dom hästar som under dagen galopperade var oftast på mina kuponger. Paniken var total och jag försökte desperat få in ett spel. Min tanke var att om jag bara sätter ett spel så vänder det nog. Sagt och gjort. Jag satte 10 kr plats på Moe Odin och cashade ut coola 15 kronor efter ett nervöst upplopp.

Senare på dagen fick jag en mors dag present av hasse. Det var 7 kronor vinnare på en häst som gav1,7. Ytterligare 4 kronor in.

Fick faktiskt in 2 spel. Dels tvillingen i elitloppsfinalen och dels Harpers Joker som tydligen vann när nummer 9 galopperade.

Jag och Gurra var desperat så när Harpers skulle starta kom vi på att det alla fall inte kan gå sämre om vi struntar i att titta på loppet. Sagt och gjort, vi gick ut istället. På vägen in hör vi "Nr eeeeettttt, Harpers Joker". Lätta pengar. Tänk om vi vetat detta på lördagen. Vi hade kunnat stå ute i solen med en flaska Jäger och turats om att gå in och uthämta vinnar-bongar.

Under dagen konstaterade jag att om någon såg mig med båda armarna i luften då berodde det inte på att jag vunnit massa pengar. Utan istället på att jag väntade på att åskan skulle slå ner i mig. :) Detta knep är taget av en biljardspelare som efter förlust i semin i SM stod så utanför Stockholms Biljardsalong. Skönt att man kan ha lite humor mitt i motgången.

Nu vill jag inte prata mer om travet för det gör mig ärligt deprimerad. "¤#"!%#"#"%¤%¤"

På kvällen hade vi bord på samma krog som dom andra dagarna. Först middag dock. Entrecôte till varmrätt (supergod) samt löjromstallrik till förrätt. Även den god. Till det drack vi Rosevin och konjak.

Både jag och hedersgurra besvärades av en fenomenal halsbränna. Så till den milda grad att personalen involverades i jakten efter samarin. Efter genomgång av källaren konstaterades det att det var tomt. Då blev det snabba foten ner till Scandic Anglais, där den söta tjejen i receptionen förbarmade sig över vår struliga situation. Tabletterna hjälpte ingenting kan jag meddela.

Även denna måltid lyckades bli gratis. En högst välkommen gest efter ett par tunga dagar. Efter maten blev det ett fenomenalt drag. Smalare än Thord spelade i ett par timmar. Sedan sedvanlig drinkning uppe där alla skulle dansa.

Så om man summerar alltihopa:

- Jag känner mig rätt mätt på fest
- Ge mig en squashtid för nu måste jag gå till mig
- Jag har fortfarande inte snusat en gång... DÄREMOT KAN JAG HA RÖKT UPPÅT 5 ASKAR CIGG!!!!!!!!
- Dom gamla pokerborden måste sparkas igång med blixten
- Hasse vann 80 kr på bingon i Märsta centrum där vi hamnade i jakt på ett Burger King. Vi andra torskade 20 var såklart.
- HedersGurra mår inte bra
- Ekan mår nog inte heller bra
- Bommen, ring inte på lördag och fråga om jag ska med ner på Vinnarhålet och öla

Nåt sånt...

Tack alla glada som bidrog till en trevlig helg. Lite oansvarig. Men man lever väl för att ha roligt trots allt. Så länge man omger sig med personer som gör en glad antar jag att man inte är alltför illa ute. Nästa år ska jag för säkerhets skull dock åka till Korpolombolo redan i slutet av april....

//

1 kommentar:

Anonym sa...

Kommer aldrig att glömma känslan av att stå ovanför parkeringen utanför gamla Master´s mitt i hällregnet och vänta på blixten! Kommer heller aldrig glömma kommentaren av en liten Erik W., då jag väl insett att blixten aldrig kommer till olyckor som jag, när jag kom in igen: "Grattis!" "Till vad?" svarade jag. "Jaa, grattis!" "Grattis till vad!!??" svarade jag än en gång. "Jaa..förlorade inte du semin?" "Jo" svarade jag obeskrivligt irriterad. "Ja men då så, grattis till bronset!" Ibland vill man bara ha ihjäl någon...

/Pal