tisdag 27 maj 2008

Lördag....

...
Lördagen var en mycket bra dag på alla sätt. Om man bortser från travspelet såklart.

Det är ganska svårt att få bord i Kongressen under helgen. Uppå detta kostar maten cirka 1200 kr per person. Kvalitén på maten är inte heller särskilt hög utan man betalar helt enkelt för utsikten.

Hasse lyckades känna en person som hade ett bord, och som dessutom fått lediga platser då hans sällskap ställt in resan. Så inte nog med att vi fick ett bord. Vi blev dessutom bjuden på allting. även dryck.

Under dagen fick jag inte en ett enda spel. Det var cirka 4 hästar som galopperade och jag hade spelat på dom alla. Den mest tragiska var Premier League i dagens sista lopp (tror jag) som satt med fulla linor i början av upploppet, och tvärhoppar precis när det var utvikt i 7 spår. Den hade antagligen vunnit rätt enkelt utan galopp. Men jag vet varför den inte vann, det framstod glasklart direkt efter. Hela Sundsvall hade spelat på den hästen. Alla olyckor (mig själv inräknad) hade vunnit rätt ordentligt med pengar. Hur många är det nu igen som alla man känner vunnit bra med pengar på samma gång? INGEN GÅNG NÄ!!!

Tror det gäller att hitta en turstad och sedan spela efter deras idéer. Har hört att det bor många turar i Sydluva..

Han som sponsrade oss fick in 2 sköna spel i slutet av dagen. Han låg back en del och var väldigt förvånad kring det faktum att han antagligen skulle gå back på elitloppet. Så på slutet passade han på att sätta först 500 VP till dryga 60 ggr pengarna, och i loppet efter 1000 VP till 34 ggr slanten. Verkar svårt för somliga.

Efter travet begav vi oss till gamla stan för middag och fortsatt drinkning. Restaurangen heter Bistro Ruby och maten är himmelsk god. Vi åt Vit sparris med sidfläsk till förrätt samt Biff Rydberg med tärnad potatis till varmrätt. Magnifikt god mat. Till detta drack vi Fernet, Vodka, Sambuca samt Fernet igen. Det gick även ett par flaskor rosevin och ett par flaskor Amarone-vin. Servirtriserna var till en början bekymrade att vi inte skulle stå distansen så när vi gick därifrån uttryckte dom sin respekt. Att gå i golvet av 4 shots o lite vin är såklart inte fallet, men vi hade även chansat och druckit lite under travet.

Tro det eller ej, men vi blev bjudna på allt detta oxå. Somliga är extremt vänliga. Dessutom kan man bjuda på olika sätt. Ett klassiskt sätt att bjuda är för att trycka ner andra och framhäva sig själv i bättre dager. Så var inte fallet den här helgen. Högst ödmjuk människa och jag tror att det var ett tecken på att han uppskattade vår sjuka samvaro.

En odödlig kommentar som hördes i mitten av travet var
- "xxxx, kan jag rycka dig på en tia tills på onsdag"

2 lopp senare på frågan om han som lånade ville beställa in en flaska konjagare
- "Som det ser ut just nu beställer jag nog hellre in en ny tia"

Kvällen spenderades på Undici där det var stor fest. Det stod ett australiensiskt par utanför krogen när vi anlände. Dom skrevs upp på Hasses gästlista och var mycket glada att få följa med. Tjejen, hon hette Emily, var nog top 5 på vackra tjejer jag sett i hela mitt liv. Hennes leende var någonting helt otroligt. Pojkvännen måste antagligen oxå vara otrolig för att ha fångat henne. Hursomhelst trevliga människor som var på semester runt Europa. Från att ha stått på gatan klev dom rätt in till drinkbord och full yrning. Tänk om sådant kunde hända när man själv står utomlands och häckar runt något fint ställe. Det kan kanske bero på mitt tvivelaktiga leende.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha, lysande kommentarer :-D /pal