tisdag 20 maj 2008

Pokerhänder spelade

...
Helt otroligt. Jag har ägnat dagen åt pokerspel. Många har trott att jag slutat spela för gott. Men när man minst anar det....

Jag har ökat insatsen marginellt och spelar således lite högre (eller mindre lågt om man så vill) än vad jag gjorde tidigare. Dagens sittning gick ok. Plus ett inköp även om det var nära att jag började kaminspela. Spelade bara 4 bord för att vänja mig lite samt för att få lite grundstats innan jag börjar grinda på riktigt.

En lustig pott. En aggressiv herre raisar UTG+1, jag re-raisar med 22 (redan på kokning att jag blev 3-betad på alla bord), han re-raise igen. Jag ställer. Oturligt nog kom han inte bort från KK. Att få in ett helt inköp PreF med 22 är ju sånt som jag och Bommen brukar skämta om. Idag blev myten verklighet och det bästa är att jag inte ångrar någonting. Förutom det faktum att det ibland går snett kanske denna motspelare ger mig gott om action i fortsättningen. Om inte annat kommer han nog inte att 4-beta mig tom, då han har i vetskapen att jetongerna kan åka in.

I handen efter fick jag JJ. Jag openraisar och BB re-raisar. Som ni själva förstår var jag inte på något stort fold-humör så poletterna åkte in. Han synar med AA men mäktar inte med TJ9T3 brädan. Pengarna till Hofors!! (Gammalt Gävle-uttryck).

-------------------------------------------------------------------------------------------------

GTA IV ställer till trubbel för mig. Jag tillhör inte dataspelsgenerationen. Dvs dagens tonåringar med simultanförmåga nog att samtidigt spela 8 datapsel, skrika åt morsan nere i köket, sms:a med polarna samt putsa sina glasögon.

Ska prova ett litet trick jag skådade på youtube tidigare och se om det hjälper

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Poker Tracker 3 har just släppts. Det är uppgraderat med en del nya funktioner plus att databasen är bättre uppbyggt, vilket minskar tiden det tar att växla mellan funktionerna. Ska bli mycket intressant att se hur det ser ut. Särskilt intressant kommer det att bli att se den nya statistiken över hur ofta folk 3-betar.

Många till synes aggressiva spelare har en ganska låg 3-bet-%, vilket är svårt att upptäcka. När man nu kan se hur ofta folk 3-betar kommer det att bli mycket enklare att vidta korrekt motstrategi.

Eftersom man vill ha action på sina bra händer kommer man nog att bli tvungen att 3-beta en del bara för att hålla upp sina siffror. Men det gäller att göra det i rätt lägen så man inte går back alltför mycket längs vägen. Tex i position eller i blindsfight. Upplagt för mega-tilt oxå. Raise-festival att vänta.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Har jag p-böter när jag kommer ner till bilen ska jag skrika så högt att jag skrämmer bort alla gäster från Invito. Det var länge sedan jag fick en bot och det vore dumt att bryta den trenden idag. Särskilt eftersom bommen har sagt att det är omöjligt att få en bot i det här området.

Det ord jag tänker skrika är inspirerat från gårdagens "High Chaparall". Nämligen "Fittluder", enligt Fredrik en vanlig svordom som ingen tar illa upp av. Man kanske skulle prova det på pensionärshemmet och se hur inte-arga tanterna blir?

Inga kommentarer: