onsdag 18 februari 2009

Borde knipit näbb

...
Har egentligen inte mycket av värde att säga idag.

Gårdagens pokerpass var en smärre katastrof där jag till slut backade 2 inköp. Är rätt stolt att jag höll mig totalt lugn i motgångens stund. Som mest låg jag cirka 5-6 inköp ner. Merparten av dom pengarna torskade jag på continue-bets som gick åt pipan. Det var helt löjligt, periodvis vann jag inte en enda hand. Bara en gång var jag all-in preflop och det var med KK mot AA.. Jippi...

Dagens sittning har varit bättre och jag har tagit igen gårdagens förluster. Så tillbaka på ruta ett igen.

Squash ikväll. Såhär ser tabell-läget ut. 2 lag går upp och det är 2 omgångar kvar att spela. Vi heter Grattis och ligger alltså fyra. Vinner man i raka set kan man maximalt ta 14 poäng. Ikväll möter vi serieledarna och vi måste väl vinna för att ha chansen till avancemang. Nästa omgång är lite lättare och förhoppningsvis vinner vi stort där.

Superior Graphite79 poäng
Ena Laget70 poäng
Left & Right67 poäng
Grattis65 poäng
JOLA63 poäng
Metso 162 poäng
Snygghet före kompetens54 poäng
Daniel&Daniel45 poäng
T for 239 poäng
TELIA0 poäng

Fast så här trassligt skulle det inte behöva ha sett ut. Vi har lämnat w-o i en halv match plus att min fotstukning gjort att jag tappat några poäng jag inte borde gjort.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu var inte jag nåt mattegeni i skolan, men ligger ni inte fyra??

Marcus sa...

Trissiess: Det har du helt rätt i. 4 ligger va. För övrigt har jag varit helt dum i huvudet hela livet :)

Anonym sa...

Vad är det för gäng som heter Snygghet före kompetens? De måste ju vara helt färdiga. Hur orkar de ha ett sånt namn ens?
Detta är ett fall för Stilombudsmannen såvida de inte har kört med omvänd ironi och lurat mig i stället.

Squashbuddies-klass ffs!

/HG

Marcus sa...

Jag kan meddela att det inte är några slinkiga perfect 10's i det laget. Vilket gör att kompetensen känns tvivelaktig :)

Squashbuddies var en epok som gick i graven, och jag är stolt över att få ha varit delaktig i det...