torsdag 26 februari 2009

Shortage of time....... and money......

...
Jag begriper inte hur vanligt folk får tiden att räcka till. Vad jag uträttar på ett år verkar andra uträtta på en vecka. Nu är jag kanske inget fenomen i att vara effektiv och produktiv. Men ändå. Dessutom har jag inget arbete som upptar halva min dag. Nog för att jag spelar en del poker samt jobbar med affiliate-verksamheten litegrann, men det är ingenting som är i närheten av en heltidstjänst.

Imorgon ska jag åka till fjällen. Innan det ska jag tvätta, hinna vakna innan vi åker runt lunch, samt spela en kvällsmatch i squash 7 timmar efter jag åkt. Lös den ekvationen om ni kan. Bara ett enkelt exempel på att tiden inte räcker till. Dessutom måste jag leta upp mina vinterkläder, och om jag känner mig själv rätt är minst någon del bortslarvad eller förlagd.

Så hatten av till er som arbetar och ändå hinner med att göra det ni planerar. Jag skulle behöva en assistent.

Gårdagens squash blev ett fiasko. Trots att vi vann matchen med 13-3 missade vi uppflyttning med 3 poäng. Irriterande. Fast om jag ska vara ärlig gör det inte så mycket eftersom jag spelar sjukt dåligt just nu. Lika bra att spela i trean en sväng till. Det sista jag behöver är att bli del av ett strykgäng i div 2. Målsättningen blir att vinna alla matcher nästa säsong. Strunt samma om jag tappar set, vinst är det som räknas. Blir kul att se hur det går med det projektet. 1,5 veckas vila till det drar igång. Förra säsongen vann jag alla matcher fram till det att jag stukade foten, men jag mötte några av de tuffare spelarna efter det. Den som vill spela mot mig får 1,5 i odds. Hojta om era insatser.

Nu fortsätter den vilda jakten på lunchen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Surrade just med Totte. vi kom överens om att jag skulle stejka honom i en match mot dig. Ska vi säga 50 lax eller?
/Heders

Marcus sa...

Heders: Det är taget. Jag har en tell på honom. Varje gång han får in pengarna i ledning mot någon snorfull, blir han utdragen. Behöver alltså bara supa ner mig och få in pengarna illa.

Dåligt att få 50 lax för att ta en fylla.

Anonym sa...

Har hunnit med 90 timmar poker den här månaden förutom mitt heltidsjobb, det är tragiskt som fan jag vet!!

Vad ska man göra alnöbron är igenbommad?

/Öronvax

Marcus sa...

Öronvax: Förjävla effektivt av dig. Men du måste ha en sambo som sköter all ground-service. Tvättar, städar, lagar mat samt bistår med våtvarma grötomslag vid svåra utdragningar.