onsdag 25 februari 2009

Last day of Gefle....

...
Min hemresa i triumf blev uppskjuten till imorgon. Hade planerat att åka hem på eftermiddagen men fastnade och blev kvar ytterligare en natt.

Tog ett kortare pokerpass imorse där jag tog igen nästan hälften av nerslaget från dagen innan. Man får tydligen vara nöjd med att förlora x mycket första dagen, för att ta igen hälften dagen efter. Det gäller att hitta positiva infallsvinklar på det som sker så jag får väl vara glad att jag bara torskar hälften av vad jag skulle kunna göra.

Sedan ringde Chamat och kvittrade om att han varit på Jesses jobb och vunnit 100 kr av densamme på bordtennis. Han sa att det skulle bli en daglig rutin att ta bussen till Treffens fritidsgård (där han jobbar) och vinna ett par hundra. Lite senare pratade jag med Jesse som förklarade att "normalt slår jag honom 7 dagar i veckan". Åsikterna går isär.

Chamat plockade upp mig för transport upp till Interpool och lite biljardträning. I och med att han praktiskt taget aldrig missar en stöt är det mycket svårt att vinna någon match mot honom. Vi spelade 10-ball matcher till 7 poäng. Efter att fått en dålig start i den första började vi på en ny. Vilken jag vann med 7-3. För ovanlighetens skulle missade han ett par stötar, vilket till stor del berodde på att Oliver (hans 3 åriga son) sprang runt bordet och gjorde honom disträ. Utan störningsmoment är det mycket svårt att vinna. På gränsen till omöjligt. Såvida man inte är världsklass-spelare. Men det är ju inte fallet med mig direkt.

Glädjen tog han ifrån mig direkt genom att vinna nästa två med 7-1 och 7-2.

Kvällen avslutades genom att jag vann 300 kr mot Jesse. Precis som jag tidigare sagt är värdet på Jesse-pengar cirka 10 ggr pengavärdet. Runt 3.ooo kronor alltså. Omvänt är det såklart väldigt själa-svidande att förlora mot honom. Ingen dag som går till historien för den gode Brodin. Både pingis- och biljardförlust. Trodde inte jag hade något bra spel att stoltsera med men träningspasset tidigare på dagen gjorde nog sitt till. Det kändes plötsligt enkelt att spela mot någon som inte gjorde rent varenda gång han fick en chans.

Avslutningsvis åkte jag och Rille på en trip to memory lane. Till vår gamla högskola. Körde runt bland studentbostäderna samt till de olika förenings-husen. Blev lite nostalgisk och längtade på sätt och vis tillbaka till de bekymmersfria tider man då hade. Energin och pulsen som ständigt finns på akademiska platser (påminner lite om en flygplats). Roliga fester. 40c, den legendariska lägenheten på söder som jag delade med Robban, Johan och Higgins. Där hade man aldrig tråkigt. Tror minnet av den tiden alltid kommer göra mig glad. Även om jag stundtals tyckte det var tufft med alla tentor inser jag nu att jag antagligen aldrig kommer ha det bättre.

Man kanske skulle söka till höst-terminen. Men det skulle väl inte bli samma sak. Var sak har sin tid antar jag. Tror jag söker till socialen istället.

Imorgon kväll avslutas squash-serien, och för att vi ska ha en chans att nå div 2 måste vi vinna med 12-0 i set. Återkommer i ämnet.....

God afton....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså, Broder Jens är svårt sjuk. Det känns som det ända rimliga förklaringen till det som hänt. Håller med dig om att pengar från Jesses ficka känns som euro, fast det står kr på dem.
Så, stora grattis till dig och Bud. Tips till alla söm möter Jens imorgon: SPELA INTE MOT HONOM!!! Är övertygad att de flesta spelbolag erbjuder valfritt odds på att karln förlorar två dagar i rad.

Nämn bara en person som ligger + på Jens!

Lee

Anonym sa...

Ja, inte är det broder Rippo i alla fall!

/Pal

Marcus sa...

Lee: Han kanske hade något virus i kroppen trots allt. Det jag glömde nämna är att han direkt efter match vann igen pengarna på Jack Vegas.

Pal: Rippos track-record mot Jesse är ingen vacker syn. :)

Marcus sa...

När han spelade Jack Vegas satt det en kille bredvid Jesse. En yngre förmåga som jublade högt när han kom in på någon bonus. Han mumlade om att det var kvitto-garanti. Det var ett lyckohjul som skulle snurra ända till man träffade ett kryss.

Han satte igång hjulen och basunerade ut "no hands". Det verkligen lös lycka i hans ögon. Total-vinsten blev 75 kr och glädje förbyttes mot sorg.