söndag 8 mars 2009

Citronsaftkuren

...
Till följd av fredagens eskapader mådde jag rekord-dåligt igår. Ångest och hela programmet. Låg i Jonas soffa mest hela dagen, för att på kvällskvisten ta plats i min egen soffa. Varje gång jag är riktigt bakis ägnar jag mig åt tankar kring att förändra mitt liv.

Så även igår. Här är det nya.

Jag ska gå på en 12-dagars fastekur som kallas "citronsaftkuren". Den bygger på att inte äta någonting förutom intag av téer samt en citronssaftblandning bestående av ekologisk lönnsirap, cayenne-peppar och pressad citron.

Precis som med alla fastekurer är tanken att driva ut gifter och slagg ur kroppen. Många vittnar om att man efteråt känner sig som en helt ny människa. Enligt uppgifter på nätet ska det vara kämpigt dag 3-5. Hungern ska vara svår. Men efter det ska man sakta uppfyllas med enorm energi och lagom till kurens avslutning ska man känna sig 10 år yngre.

Tänkte påbörja det här spektaklet på torsdag tror jag. Fram till dess ska jag förbereda mig genom att äta mindre och mer nyttigt.

Tony sa att "Ja det låter väl som en okej idé. Fast du kan ju inte vara i närheten av några människor"
Så kan det säkert vara. När man är hungrig som en prärievarg 4:e dagen lär man väl se tvär-rött vid åsynen av en vanlig Svensson tuggandes på en hamburgare.

Rille tyckte ungefär samma sak, fast han menade på att jag inte kunde spela någon nätpoker under tiden. Det återstår väl att se, men att döma av det jag läst ska man kunna jobba och motionera som vanligt.

Intressant projekt och förhoppningsvis leder det i slutändan till att jag ändrar min kost mot en förhoppningsvis vegetarisk sådan. Det är mitt stora mål vad det gäller kost. Att lyckas bli vegetarian.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Räkna med besök dag 3-5. Jag ska dyka upp i en gycklardräkt och prata mat.

/HG

Marcus sa...

HG: Ja gör det. Då kan jag kanske prova en gammal grej som hände på Max efter krogen. Det var en kille som slog fast en hamburgare i ansiktet på en annan. :)