fredag 20 mars 2009

Urverk

...
Ända sedan jag var i Schweiz förförra sommaren har jag haft en önskan om att en dag kunna inhandla den här skönheten. IWC Portuguese Chrono-Automatic. Priset ligger runt 50.000 och är inte särskilt aktuellt i dagsläget. Men vid närmsta stora uppslag kommer den direkt upp på agendan igen.



Igår hittade jag en ny favorit. Inte heller den betingar ett särskilt lågt pris. Det är en Hublot Big Bang modell som i det här utförandet kallas Ice Bang och släpptes till julen 2006. Vet ingenting om nypris men på ebay vill köparna ha runt 100.000 kr för modeller som påstås vara nya.



I trassliga tider som denna får man vara glad över det man har, istället för att vara less över det man inte har. Den klocka jag har nu har skänkt mig mycket glädje och får mig att minnas svunna tider när saker och ting rullade min väg. Jag tycker fortfarande den är riktigt snygg. En TAG Heuer Monaco. Pris cirka 30.000 kr. Modellen är en nyproduktion av klockan Steve McQueen hade i racingfilmen Le Mans.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också en klocka...på nallen!;)


Lee

Anonym sa...

Lee: Då har du många klockor... :)

/Pal

Marcus sa...

Nallen... Vilket skönt gammalt retro-org som trots allt inte är så gammalt....

Anonym sa...

Måste tipsa om min favvo. Endast 16lusar http://www.rado.com/en/Watches/Ceramica/Pages/ceramica.aspx?ref=156.0716.3.015 /G-rek

Anonym sa...

Länken kanske inte har ngt med klockor att göra men tidlös läsning om ikonen är ju aldrig fel.. Ni har sett detta va? hahaha han är ju för skön asså!
http://www.youtube.com/watch?v=IaWN-yoAQws&feature=channel

Anonym sa...

fan blev fel länk.. här kommer rätt..
http://finestjkpg.blogspot.com/2009/03/dagens-pajas-expressen-journalist.html

Marcus sa...

Anonym: Rado-klockorna är snygga och diskret eleganta. Dessutom väldigt speciella. Jag tycker dom passar bäst på lite äldre personer.

Anonym igen: Det där är HedersGurra på gott och ont. Mailet var kanske inte jättesmart men utan att vara insatt i ämnet tror jag inte Gurra skulle skriva ursprungsartikeln bara för att ha något att skriva om. Han har nog bättre omdöme än så.