onsdag 4 mars 2009

Riverdance....

...
Antar att ni alla sett den här fantastiska videon. Det är HedersGurra som avgör innebandy-finalen i Mediemästerskapen. Vilken idrottsman!



I söndags kväll satt vi hemma hos mig och gjorde inget särskilt. Titt som tätt vevade Gurra igång sin triumf, och efter att sett det ett par gånger fick han något glansigt och drömmande i blicken. "Vilket djävulskt fotarbete" samt "det ser ju ut som jag svävar fram" var några av de själv-berömmande kommentarer som hördes. Jag säger som dom sa om Ravelli under fotbolls-vm -94. NU ÄR HAN KUNG!!!

När jag inte har något att skriva om har jag upptäckt att jag ofta lägger in Gurra-ismer. Fatta vilken enorm ära att få vara paus-fågel på min blogg. Kändisskap väntar. Jag kan bli manager och skicka karl-jäveln på olika uppdrag. Tex som gästbartender på olika krogar........ Om det inte vore för att han gör sig mycket bättre på andra sidan bardisken. Vilken grej, få betalt för att vara gäst-supare.

Historierna från i helgen har man hört ryktesvägen och låt mig säga så här. Hans beställningar innehåller sällan orden "1 stor stark och en 4:a vodka juice". Snarare "2 pipor minttu, 12-15 Razz & Sprite samt en vänt-korv". Det är som jag alltid har sagt. Den bästa vägen ut ur Sveriges ekonomiska kris och minskade konsumtion, det skulle vara att skicka på Heders ett par miljarder. Då skulle landets näringsidkare ha lyckan gjord.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Redan en klassiker!!

Lite i stil med Foppas OS-straff (som blev frimärke) fast med några förtjusande ljudeffekter av de trippande skorna mot golvet som det inte skulle förvåna mig om Disney köpte upp till någon kommande storfilm om kakafoniska möss :D

/Pal

Marcus sa...

Hehe... Den gamla klassiska gnissel-dojjan

Anonym sa...

Sveriges största ture har lyckats igen. För det otränade ögat kan det se ut som skicklighet o bra fotarbete som ligger bakom målet.. Men sanningen är nog att "gurre turen" lyckades rulla bollen ner i en spricka under den liggande målvakten som därmed var chanslös att stoppa bollen. // bommen