torsdag 12 mars 2009

Grattis grattis grattis

...
På squash-hallen var det igår serie-premiär för våromgången i gärsgårds-serien. Grattis (vårt lag) vann komfortabelt med 11-5 och delar därmed serieledningen med två andra lag.

Jag vann med 3-0 i första matchen och med 2-1 mot den lite klurigare partnern med samma förnamn. Särskilt i andra matchen var det bra spel och för första gången sedan fotstukningen kunde jag röra mig helt obehindrat. Fantastiskt. Nu kanske jag äntligen kan bygga vidare på den fina form jag hade innan lucia-eländet.

Min nyfunna smidighet firades med att efter matchen spela nästan 15 set till med Jesper och Jonas. Följdaktligen känner jag mig stel och sliten idag så nu blir det vila fram till söndag då jag ska spela en stege-match.

Har redan tagit ett litet pokerpass och tänkte ägna ett par timmar åt att leta några jobb. Mina krav är inte höga. Någorlunda välbetalt och utan krav på närvaro. Rapport av utförda arbetsuppgifter på egen hand sker med fördel en gång per år.

För att vara ärlig så har jag faktiskt ett önskemål när det kommer till jobb. Inga spädbarn i fikarummet! Har folk intresse av att se någons nyfödda barn kan dom med fördel åka hem till vederbörande och ta sig en titt. Fikarummet ska användas till fika och mental avkoppling, och inte till att bli nerstirrad av ett barn som undrar vad dom där fyrkantiga glasskivorna ihopbundna av bågar är för något.

2 kommentarer:

Anonym sa...

BRILLA!

/Pal

Anonym sa...

troccabottnar

/lee