tisdag 28 april 2009

Återvunna ögon

...
Nu är framgångståget äntligen i rullning.

Tror inte jag skrev om det i bloggen, men förra onsdagen när jag skulle spela squash tappade jag mina glasögon i omklädningsrummets nykaklade golv. Högra glaset gick i bitar och förutom en reparationskostnad på cirka 1500 kr fick jag tillbringa festhelgen iprydd mina gamla glasögon. Med tillhörande begränsad syn. Men nu i mina nylagade kommer jag att bli en fara på pokerborden eftersom jag kommer se korten jag spelar. Eller det kanske är precis tvärtom, att det går bättre när man spelar vissa händer i tron att man har en helt annan hand.

För att det här framgångståget ska nå fram till slutstationen saknas nu bara jobb, viktminskning, rikedom, flickvän, barn utan grin- och avföringsfunktion, bostad på flera kontinenter samt evigt liv. Snacka om det är några hållplatser kvar på den här rutten.

Inga kommentarer: