tisdag 17 juni 2008

Helg i sthlm

...
I fredags åkte jag och Hasse til Stockholm. Den ursprungliga planen var att åka till Österrike för att titta på fotbollen, men efter noggrant övervägande kring restid och annat var det bättre att ta light-versionen till sthlm.

Det blev pokerspel i dagarna tre.

Fredagen slutade back efter att ha haft gigantisk otur.

- LAG spelare i tidigt spår slår upp, får 3 synar bakom. Jag re-poppar med AQo och är bara orolig för vad raisaren gör. Han foldar och det foldas runt till SB som ställer in nästan 3.5k. Syn med blixten och han har T9s. Flop Q67....7....8. Visste att den skulle komma oxå. Jag har ju pratat om den där känslan tidiigare.

- Fick en av reguljärspelarna på lite kokning i en knasig pott. Det var limpat PreF och jag satt med Q4s i SB. Flop QJ7 alla spader. Check till button som betar 300, syn av mig samt av UTG. Turn K (ej spader) Aggressiva spelare vill ofta gambla på dragiga brädor så jag tänkte att ett bet här kanske stänger ner butiken. Jag bet 1300, syn av UTG samt mutter av knappen. River 4:e spader och det går check check. UTG hade en fin nötflush som jag fick se gratis.. Tack för det..

Killen på knappen muttrade om hur i helvete jag kunde beta i just det absolut sämsta av alla lägen. Ja tänk vad skönt det skulle vara om alla spelade som du ville. Det är väl det som är lite av tjusningen med poker. Att det händer saker som trotsar logik och mönster.

Han som vann potten med T9s mot mig var på ett fenomenalt slaskhumör. Tror han var inne för närmare 40.000. Det övergår mitt förstånd vad som rör sig i huvudet på somliga. Han summerade iof sig exakt vad som rörde sig i huvudet lite senare när han utbrast: "Nu är det whiskeyn som spelar"

Det står alla fall bortom allt rimligt tvivel att en hel del av figurerna på cc i sthlm har sedelpressar i källaren. Flera stycken dessutom. En för varje stor valuta för att inte mätta marknaderna. Dom går dessutom för full maskin around the clock. Annars kan dom omöjligt få ihop det som krävs för att mätta sitt spelbegär.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Lördagen blev en trevlig dag. Först sushi-lunch och efterrättsbuffé på Berns. Sushin var otroligt god och utan tvekan den bästa jag ätit. Står i en hyfsat egen division om man jämför med Sea Street hemmavid, även om deras sushi är helt okej.

Sedan blev det lite shopping samt titt på några av V75-loppen. Hasse var med inför sista och hade den häst som ledde halva upploppet. Hade blivit över 100.000 så det var rätt spännande. Grejen var att det blev för hård körning och om loppet gått långsammare från början hade det nog kunna gått vägen. Oturligt av en i övrigt ganska ordentlig turmänniska.

Matchen såg vi i kombination med middag på en kurdisk restaurang som heter "Mesopotamia". Maten dom serverar påminner om "7 kryddor" fast mycket godare. Jag åt grillspett med lamm och köttbiten var tillagad á la Roland, dvs saftig, god och dryg.

Att Sverige fick pisk var ingen annans fel än mitt. Cirka 5-10 från slutet fick jag den där isande känslan i magen. Samma känsla som gjorde att dealern vecklade fram en 8 på rivern dagen före. Därför passade jag på att gratulera Spanien till segern flera minuter innan det egentligen hände. Sättet det hände på var egentligen bara en formalitet. Jag hade redan sett det hända mentalt. Fenomenalt förresten att kämpa så hårt i en hel match för att sedan sumpa allting sista sekunderna. Undra hur stämningen i omklädningsrummet efter matchen? Tror inte att Lasse Lagerbäck berättade gamla historier från förr direkt.

Kvällen blev pokeraktig och jag vann något inköp. Var inte inblandad i många händer alls. Bordet jag satt vid var det i särklass mest aggressiva bord jag suttit på. Tror snittpotterna första 2 timmarna måste varit runt 5 000, antagligen mer. Detta berodde på en ultimat "storpotts-mix", dvs 2-3 riktiga slasktrattar samt ett par tänkande superaggressiva spelare.

Normalt kanske en slasktratt höjde upp, fick syn av sina slasktrattskompisar. Tänkande superaggressiv spelare räknar ut att det är tomt hos samtliga och slår därför om. Tänkande superaggressiv spelare #2 förstår hur hans kompanjon tänkt och därför ställer han in. Jag menar det är ju tomt hos dom andra, så varför inte. Slasktrattarna ska såklart ingenstans och synar. Den sista spelaren, den tänkande aggressiva vill såklart delta när det bjuds på fest. Summa summarum, någon vinner en 20k pott med mellanpar.

- Jag slowspelade ett par händer och fick okej betalt. Brukar inte göra det så ofta men det är definitivt något jag borde mixa upp mitt spel med lite oftare. Tror det sitter kvar sedan limit-tiden när jag var livrädd för att känna mig som en idiot efter att ha försökt check-raisat turnen och han checkat bakom, och sedan raisat mitt riverbet med något han fick dra till gratis.

- En intressant hand. Superaggro spelare raisar UTG till 300. 2 synar bakom. Micke från Hudik på knappen slår upp till 1300. Jag har AK och sitter i BB. Den här gången valde jag att ställa. Bordet var så sjukt aggressivt att jag helt enkelt inte kan lägga den handen för ett inköp. Inte med tanke på vilken fold equity jag har. Micke ger mig såklart respekt för ett jättehand och när han började långtänka blev jag lite orolig för att han hade KK eller så. Men efter ett tag foldade han och sa att han hade AK, dvs samma hand.

Senare på kvällen hamnade vi på Undici en sväng. Vi konstaterade att det skulle bli skönt med lite mindre folk än vad det var under elitloppshelgen. Jo hejsan. Det var bartömning och mer folk än någonsin. Men men, vi hookade upp med Gurra och hans entourage :) och hade ganska trevligt.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag har även rökt i helgen!!!!!!!!!!!!! Det här sluta snusa-projektet ser ut att ske med livet som insats. Kanske, kanske kan jag få bli en de få som gått från att sluta snusa till att istället börja röka... :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev verkligen imponerad när du rökte fyra mentholcig på tio minuter. Mycket stort.

/Gurrrr

Marcus sa...

Jag var inte lika imponerad dagen efter på hotellrummet när jag upptäckte cigg-paketet i fickan. Slängde det ifrån mig med en fasa i blicken ungefär som om det vore radioaktivt avfall jag höll i.