tisdag 24 juni 2008

Omröstningen

...
Så var då omröstningen om vem som är turligast i min bekantskapskrets avgjord. Jag hoppas ni är stolta över att nästintill ha saboterat en i övrigt viktig och talande sanning.

Att jag själv var "in contention" ända till elfte timmen är ingenting annat än ett stort löje. Jag finner det helt otroligt att efter närmare 30 år av fenomenal otur ska blir förnedrad genom att nästan bli utnämnd till turligast i ett jätte-turligt kompisgäng. Ni (läs Gurra) som är ansvarig för detta borde skämmas djupt.

Hädanefter ska min otur dokumenteras på bild, video och bandspelare. Den ska konserveras och visas för eftervärlden som ett skrämmande exempel på hur snett det kan gå när en genuin olycka försöker leva på gambling..... :))))

Hursomhelst. Till sist vann min gode vän Jocke Kjellbom, och jag måste säga att resultatet är mer än rättvist. Bara för att ge ett exempel på hans lycka befann han sig när jag sist pratade med honom i San Diego. På deras söndag-morgon vaknar han extremt tidigt, loggar in på datorn, och upptäcker att V75 är på väg att börja. I ren panik hinner han slänga in en rad på sitt ATG-live konto och dom första 5 loppen går som en dans.

Efter femte, där han hade flera hästar, skriver han på msn: "Äsch, nu blev värdet bara 13.000 kr". Till saken hör att han har två icke-favoriter som spikar kvar och om systemet går in kommer det ge cirka 100-200.000 i utdelning. Men sådana pengar tittar han knappt efter längre och intresset för systemet när miljonchansen försvann var bristfälligt.

Nu gick inte systemet in men det ger ändå en bild av vilken ture han är. Själv skulle jag kunna åka "slowboat to China" för mindre än 100.000 kr. Efter han vunnit WSOP kanske man kan promenera bakom honom på dagarna och försöka samla upp tusenlapparna som ramlar ur hans smockfulla fickor.

Innan jag lämnar er vill jag ge er dagens visdomsord från Heders-Gurra....

"Position spelar ingen roll när degen väl är inne"............Tänk på det....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kräver omräkning av rösterna gjort av oberoende kontrollanter!

/pal

Anonym sa...

Det är noggrant räknat. Inget fiffel här inte

Anonym sa...

Så sade även vår smale bekante Kjell-Håkan i lagsammandrag när han hade ficksystem med laguppställningar...

/pal