måndag 2 juni 2008

Sunday Million

...
Spelade Sunday Million på PokerStars tillsammans med Rille och HedersGurra. Förstapris på $200.000, vilket skulle passa mig precis.

- Dubblade upp nästan direkt med AJspa o synade en raise på knappen. Flop JT3 (2 spader) all in mot KQspader. Flush kom på turnen.

Med 2000 spelare kvar av cirka 7000 händer följande:
- 0,5/1k blinds
UTG limp, UTG+1 limp. Jag raise till 6k från knappen, UTG synar, UTG+1 ställer för 21k, jag syn och UTG fold
Jag QQ och han JJ, Flop AJ6 T x och stora jävla grattis. Flashback från WCOOP senast då jag råkade ut för exakt samma sak i ett superviktigt läge. Har kvar 17k efter denna mardröm. Om jag vunnit denna hand hade jag haft betydligt mer än dubbla average med inte alltför många spelare kvar. Dvs ett jätteläge att gå djupt i den största prispool-turneringen som finns online.

- Jobbar upp mig genom att stjäla massa blinds och har 22k, då knappen open-ställer för 14000 och jag synar med 77. Han har J9 och träffar 9 på river tyvärr.

- 8k kvar och sen mp-spelare raisar till 3000, jag ställer in 8000 med A8o. Vet att jag inte är favorit mot hans handrange men det spelar som ingen roll. Det ligger 1500 i antepengar + nästan 2,5k från blindsen. Han har AK och jag får ha tur och träffa en åtta på river. Tillbaka på dryga 20k

I flera turneringar när jag haft stor otur i viktiga potter där jag kunnat komma på dubbelt eller trippelt average händer ofta detta. Dvs jag torskar den viktiga potten för att ha parkeringspengar kvar. Då brukar jag ha tur och komma tillbaka litegrann. Men inte tillräckligt mycket för att det ska resultera i något. Ungefär som konstgjord andning fast man vet att man ska dö på något sätt. Dessutom tycker säkert fru fortuna att hon kompenserat mig för tidigare otur, VILKET INTE ALLS ÄR FALLET: Det borde till och med hon begripa.

- Hade runt 20k o torskade coinflip med AJ mot 77

- 39 marker kvar, var all in på anten. vann med 34 mot 66.

- K5s mot AT och QQ, grattis till mig

- A5 mot K4, han var död på turn. Hastigt och lustigt hade jag 11k

- SB ställer in och jag synar med AQ och dubblar igen, 22k....

In the money och jag vädrar en framgångssaga av stora mått ifall jag går hela vägen och vinner turneringen. Gurra lovade att skriva ett stycke i expressen till min ära. Lyckan blev dock kortvarig då jag får 99. UTG ställer för 9k, jag har 23k och överställer. BB synar med TT och UTG har KQ. Tack för mig.

Även om jag inte blev förmögen så har det varit en rolig turnering att spela. Sällan varit så glad. Enda föremålet som åkte var en IKEA-skiftnyckel. Hade jag haft rösten med mig gissar jag på att det hade utropats några blandade små-vrål.

Hallon......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Sir Gurk.
Du har nu skaffat dig en ny kund i din gratisnätbutiksomsäljerjustdig.

In the deg, skönt...
Stora grattis, är du ekonomiskt oberoende nu?

Som den där reklamen där en kille ska sätta in en kontaktannons och skriver att han är just ekonomiskt oberoende, varpå hans polare säger att -"du har ju inga pengar alls?!
-" Nej just det, jag är helt oberoende av pengar.

Marcus sa...

Jag är nästan ekonomiskt oberoende med tanke på att jag vann $275 varav jag fick behålla 50%.

Mina kollegor Rille och Hedersgurra hade 25% var.

Så summa summarum blev det en liten backhistoria. Men tur man är van.