söndag 1 juni 2008

Nu har helvetet kommit till byn

...
Fy helvete vilken värme det har varit idag. 32 grader påstod bilen att det var, och strax efter vevade ac:n igång ett oväsen jag aldrig tidigare hört maken till.

Jag är ingen stor vän av extrem värme vilket jag verkar vara ensam om. Alla bara tjatar om hur underbart det är i solen. Idag hittade jag en kompanjon i mitt semi-missnöje, Hedersgurra. Han tjatade, precis som mig, om att sällskapet skulle transportera sig till skuggan.

Rille, sommarmänniskan, svansade ner på stan iförd svart höstjacka. Trendigt, funktionellt och antagligen nästan inte varmt alls. Dock är det en Prada-jacka så han är väl delvis ursäktad.

Solstinget han fick av sin överklädnad gjorde att jag gnetade till mig en 3-2 seger i dagens squash-match. Den första matchen av flera den kommande veckan. Det var en slö Rille på banan. Efter 4 game var han tröttare än mig och det har nästan aldrig hänt tidigare.

Nu blir det pokerspel och deltagande i några turneringar, trots mitt tidigare löfte om att sluta med dom. Håll drömmen vid liv som dom säger...

Afton ungdomar...

Inga kommentarer: