söndag 27 juli 2008

Fisk

...
Lördagen spenderades med flaskan som kartläsare. Det var fest ute hos Bommens föräldrar i Kvissleby och det var ett törstigt gäng som slöt upp. Bommen, jag, Kallberg, Jeppa, Myhre, Micke Lind, Algot samt Stoffe.

Det dracks, ljögs, grillades samt spelades något enstaka parti boule. Mycket trevligt förutom att jag blev utdömd av Algot efter att ha sumpat sista bollen i ett trixigt släntläge. Dvs bollen ligger i en uppförsbacke och man måste således få bollen att komma så nära backen som möjligt.

Sedan blev det incheckning på Oscar där den mesta tiden spenderades på uteserveringen. Jag var fullare än jag trodde för jag hade en period där jag inte sa mycket. Enligt Stoffe satt jag "och pillade med telefonen för att slippa dricka", och det stämmer antagligen. Bommen kom på den ljusa idén att beställa in en helpipa, och som belöning för den fina idén blev han totalt överstepin innan det var klart.

Dagens bakishet har lindrats något genom en seans ute på Lörudden. Jag, Rille och Lise. Jag åt en jättegod portion gravad lax med dillstuvad potatis. Enkel mat åt en simpel människa. Jag har inte höga krav på tillvaron. Ge mig 5-10 miljoner samt fysisk ork att kunna festa en gång i veckan så är jag nöjd.

Rille beställde alla fall oxfilé och potatismos vilket får anses som anmärkningsvärt i och med att det är en fiskrestaurang. Tony tyckte det var bland det dummaste han hört och gissade att kocken antagligen spottade i maträtten som tack för den konstiga beställningen.

På väg hem svängde vi förbi Skatan en sväng och jag måste säga att det såg trevligare ut än Lörudden. Uteserveringen såg schysstare ut plus att solen låg på bättre. Dessutom är det inte särskilt fin hamn på Löran. Mest gamla fiskebåtar. I Skatan var det en jätttefin vik med vidunderlig utsikt. Dit åker jag nästa gång istället.

Vet inte vad jag ska ägna kvällen åt. Alternativen är följande:
- Damma av golfklubborna och åka ut på rangen
- Spela poker (minst troligt)
- Gå på bio själv. Antingen Mamma Mia eller nya Batman
- Lotus-ställning och fundera över livets mening

1 kommentar:

Benny Bling Bling sa...

Var precis på Batman. En hit. Något som däremot inte kommer att bli en hit är att försöka somna efter en 4 dagars. Tar nog och stjäl ett stalltips från dig och använder Lotusställning för att knäcka gåtan om livet.