tisdag 8 juli 2008

Green sh(i)(o)t

...
Det här är vad som i folkmun kallas för en lunchbuffé. Allting finns representerat hela vägen ner till jordnötter och pastiller.

Notera den gröna skiten som på bilden befinner sig i shotsglaset, men som alldeles snart är på väg till ett helt annat ställe.

Jag beställer en Minttu till min öl, sätter mig och kopplar av och börjar replikera alla goda skratt från resten av sällskapet som tyckte att det var rejält lustigt att någon vill dricka just Minttu. Det verkar helt enkelt vara ett norrländskt fenomen. It's your loss, not mine.

Hursomhelst, in kommer servitrisen med detta och säger "Vi gjorde en egen Minttu". Jag blev shockad och frågade vad som var ingredienserna. Det visste hon inte men skulle kolla upp saken, men det glömdes bort. Jag trodde att det var Minttu toppat med lite grön chatreuse eller liknande. ICKE!! Ingen Minttu alls var i glaset och hela konstellationen smakade fan. Betydligt äckligare än originalet.

Då till min fråga. Man kommer väl ut och säger "Hej vi har tyvärr ingen Minttu. Vill du att vi ska försöka göra en efterapning som antagligen kommer vända sig i magen på dig?" Med tanke på färg och smak var det ju inte så troligt att jag skulle missa att det var en kopia. För hade jag vetat vad som komma skulle hade det blivit en jäger istället. Antagligen två förresten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha !
Själv hängde vi på låset vid halv tio och sprang in och handlade en en flaska. Inga chansningar där inte. Nästa gång kan jag rycka med en extra till dig. OM dom inte har Mintuu måste dom nästa tillåta att man dricker medhavd tycker jag.