torsdag 17 juli 2008

Omaha-poletter saknas

...
Det har legat i luften ett tag nu. Att nätet ska gå ner mitt i ett läge där man har nöten och precis ska få in hela enchiladan.

Idag raisade jag med 99, blir omslagen av SB, som jag synar. Flop K92 regnbåge. Han betar ut för fullt och jag är nästan säker att han kommer spela för hela skiten. Det är då det händer. Allting dör och inom loppet av 15 sekunder har pokerklienten terminerats och jag kan säga adjö till att vinna det inköp som visst kastades efter mig.

Gurra replikerade med orden "Skillnaden var att när mitt nät dog skulle jag precis slå om helt jävla tom, så jag sparade pengar istället". Det är skillnad på hur vi belönas hör jag.

Vi kan även konstatera att jag antagligen aldrig blir någon stor vinnare i Omaha. Har provat ett litet projekt på Pokerstars där jag spelat låg PLO med avsikten att gradvis bygga upp min kompetens. Efter ett par tusen händer är handduken inkastad. Varför?? Jag kan helt enkelt inte vinna all-in situationer, vilket är en mycket viktig egenskap i spelet i fråga. Andra får spela Omaha.

Enligt säkra källor sitter Myhre på en jäkla Omaha-rulle. Det är det jag alltid sagt. Att vinna coinflips i Åbrinken är lika klart som att det ska rökas när man dricker. Sådeså

Hela dagen har jag haft ett ord på hjärnan. Det är ett gammalt Kalle Anka-uttryck. Har inte hittat något bra läge att säga det, så jag skriver det rätt ut istället på en egen rad

Pyttsan!

Ordet sägs med fördel i situationer när någon förklarar något som man själv ser som inte så troligt. Dvs en synonym till uttrycket "verkar troligt", som Ecke Gulliksson invigde i någon rökig biljardhall någon gång på 90-talet.

So long losers

Inga kommentarer: