söndag 20 juli 2008

Into the wild

...
Lördagen spenderades på lantligast möjliga vis. I Stavrebodarna, några mil åt helvete från Bergeforsen. Stor spritfestival i en mycket vacker omgivning. 4 stugor mitt i skogen (2,5km grusväg som tog knäcken på stötdämparna) omgärdade av en fenomenalt fin liten damm. Solsken merparten av dagen gjorde saken ännu trevligare.

Tänkte väl på något sätt att det inte var någon idé att gå tom på alkohol så jag handlade med mig 2 flaskor rosé, 8 öl, 9 småflaskor Jägermeister samt 2 askor gröna Marlboro. Ja, tom gick man inte alla fall.

Först blev det någon form av lagtävling där olika aktiviteter skulle utföras. Första grenen var kollektiv ölsvepning ur bunke medelst varsitt sugrör. Faktum var att en törstläpp i vårt lag fick två sugrör då han såg ut att vara en mycket kompetent öldrickare. Vi vann hur lätt som helst och kunde se på när de andra lagen avslutade sina bunkar.

En annan gren var ölsvepning återigen. På förhand var man tvungen att välja vilken i laget som skulle ställa upp i respektive gren. Fast grenarna var krypterade, så att säga. Därför blev det en kvinnlig deltagare (någon som gillar att svälja stod det, lol). Stort misstag. Han med dubbla sugrör visade sig vara någon form av expert på ölsvepning och hade säkerligen bärgat en plättlätt seger. Vi fick väl cirkus noll poäng i den grenen.

Ja så här fortsatte det en stund på dagen. Ingen totalseger för oss tyvärr.

Senare på kvällen blev det grillning och fortsatt drickning. Mycket trevligt.

- 2 deltagare hamnade i sjön i en liten upplåsbar jolle, och lyckades bryta av ena åran samt tappa den andra. Där fick dom flyta en stund innan vindgudarna förde dom till land.

- En annan person lyckades bli så onykter redan innan lekarna började att han visst somnade. Svagsint som tävlingsledaren var lyckades detta på något sätt generera bonuspoäng :)

- Runt midnatt dök Hasse Bengtsson upp. Onykter samt prydd med Ulf Ohlssons hjälm samt piska. Den karln mår inte bra. Låt oss nöja oss med det.

Vaknade i morse kl 7:30 och ingen annan var vaken. Åt mina medhavda pannkakor. Fortfarande ingen vaken. Hade sån härlig ångest så jag åkte hem. Var inte särskilt onykter när jag gick och la mig och tror jag hade klarat en blåskontroll.

Väl hemma blev det en lång tupplur, vilket jag även ägnat mig åt på eftermiddagen. Kommer nog inte bli särskilt enkelt att sova senare. Maybe I will gamble the night away.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du hade kanske klarat en blåskontroll ja...hade du stannat till resterande vaknade hade även du fått blåst i promillepipan. Vissa hade vid den här tidpunkten nått halten av promille som de flesta toppade sin onykterhet med kvällen innan. Hasse är förövrigt ett mysterium, tog han hästen upp för backen tro...

Anonym sa...

Att du förflyttade dig från kanon sittandes vid grillen till att befinna dig i Sundsvall ett par timmar senare kan jag bara tolka på ett sätt: Information om att du fått in V75:an ankom med ett par röksignaler. Strax därefter ankom en helikopter för avfärd mot civilisationen. För historien om att du tog bilen tror jag inte en sekund på.

På tal om festen. Det blir en tradition. Kul som fan att du kom.

Anonym sa...

Ja alla saker som återkommer och som innebär sprit är bra initiativ.

Att ha sin alkohol-peak dagen efter tyder på grym kapacitet och bör belönas. Kanske inte monetärt men åtminstone med blandade applåder.