fredag 25 juli 2008

Snart bertling......

...
Fy farao vilken värmebölja som svept in över Sundsvalls-bukten. Det är ingen lek hur varmt det är. Det enda stället jag känner till som är någorlunda svalt är vår pokerlokal.

Så direkt när jag lessnat på värmen flyr jag ner hit.

Dagen har varit trivsam. Började med en squash-match i norra och södra europas nu levande varmaste squash-hall. Aluminiumtak samt 48 grader utomhus ger den effekten. Det var grymt bra spel och till slut vann vi varsin match med 3-2 i set. På slutet var jag så trött att jag inte trodde jag skulle orka spela ut matchen.

Sedan blev det mastodont-lunch på Barista. Pasta bolognese samt kyckling-quesadillas.

I kön på fiket stod jag och Rille, dvs 1 st skåning. Hon i kassan pratade skånska samt tjejen som beställde innan oss likaså. Vad är oddsen? "Va sjukt! Är vi i Helsingborg" utbrast Rille.

Fick även den stora äran att träffa B. Lodell för första gången på länge. Alltid förnöjsamt att få höra hans storslagna planer. Han är ju även mannen som i princip spelade in den första porr-filmen under vatten. Kameror var hyrda och skådisarna stod och väntade på Midlanda för avfärd mot Gran Canaria. Av någon anledning sprack idén i elfte timmen. Men vilken idé sen.

Imorgon är det långbertling ute hos Bommens mor och far i Kvissleby. Tidig tillsättning och gott om alkohol. Det blir ett bra drink-gäng. Myhre, Kallberg, jag, Bommen och kanske Stoffe. Inte bra som i många stycken utan snarare törstigt folk. Det kommer nog bli supertrevligt och kvällen lär väl avslutas på Oscar.

Ikväll är det däremot fokus på spel och dobbel. Hade lovat mig själv att spela en hel del varje dag denna vecka. Så har jag gjort och avslutningen sker ikväll. Förhoppningsvis hittar jag något form av uppslag.

Ät glass.....

Inga kommentarer: